/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
VW Golf 2, 1,8 GTI 8V Årg. 1991
Fra : Olemanu6666
Vist : 581 gange
200 point
Dato : 30-06-03 14:40

Hej

Jeg har lidt problemer med min bil. Når jeg jeg slukker motoren efter en tur og starter den igen få øjeblikke senere så har den lidt problemer med at komme ordentligt igang. Den hakker lidt inden den går rent igennem. Det samme sker hvis jeg holder i tomgang og skal til at køre. Så går der også lige omkring 5-10 sekunder inden motoren bider ordentlig ved. Det er ikke altid det sker men af og til.

Hvad er der galt med bilen??

Kommentar
Fra : Melander

Dato : 30-06-03 15:19

den står for det første forkert i tændningen, få det afhjælpet og så skulle den være fin igen...

Kommentar
Fra : Olemanu6666

Dato : 30-06-03 15:28

Hej Melander

Kan det kun være det der er galt???

Kommentar
Fra : Melander

Dato : 30-06-03 16:02

ja, det hedder helt korrekt eftertænding, og det der skal gøres er at den skal skrues ned i tomgang, f. eks til omkring 800 omdr/min.

Kommentar
Fra : Olemanu6666

Dato : 30-06-03 16:04

Hej igen

Jeg skal have bilen på rullefelt om 1½ mdr. Er det det de gør eller......?

Hvad koster det hvis det ikke er det??

Kommentar
Fra : Melander

Dato : 30-06-03 16:04

hvilken benzin køre du på..

prøv ved samme lejlighed at få justeret karburatoren, da den nogen gange kan være skyld i det, men det er sjældnet.

Kommentar
Fra : Olemanu6666

Dato : 30-06-03 16:05

95 blyfri

Kommentar
Fra : Melander

Dato : 30-06-03 16:07

det koster ikke så meget, bed dem om at kikke på det ved samme lejlighed, de tjekker din udstødningsluft, og da din motor eftertænder, justere de den nok med det samme, da det afhjælper det.

ellers koster det max en timeløn på et værksted for det hele, og tro de penge er givet godt ud, de bliver nemlig tjent ind igen ved lavere benzin forbrug...

Kommentar
Fra : Melander

Dato : 30-06-03 16:08

95 blyfri er godt nok..

Kommentar
Fra : Olemanu6666

Dato : 30-06-03 16:10

Mange tak for det.

Håber det hjælper!!

Kommentar
Fra : Melander

Dato : 30-06-03 16:19

ja, det håber jeg også

Kommentar
Fra : banzon

Dato : 02-07-03 22:04

Hej 6666
Prøv evt. med et højere oktantal det er jo en gti du har og de kan godt være ret kræsne med brændstoffet, hjælper det ikke så er en ret simpel måde at se om det er fordi din tænding står for højt, at fylde en liter karburatorsprit til 15-20 liter benzin på når du tanker næste gang.
Det forhøjer dit oktantal og skulle fjerne evt. problemer med at starte bilen når den er varm.
Hjælper det ikke skal du nok, som melander siger ind og have stillet tændingen.
Det koster ikke noget særligt og det er ikke nødvendigt at kører ind på autoriseret værksted for det er noget enhver mekker kan gøre på 15 min.

/banzon