/ Forside/ Teknologi / Administrative / MS-Office / Spørgsmål
10  EXTERMINA.. 4373
word 2013 - import af billeder til tabel
Fra : johnnyBP
Vist : 271 gange
50 point
Dato : 05-09-18 18:13

Jeg arbejder på et dokument som kun indeholder billeder indsat i en tabel. (2 kolonner 5 rækker pr side)
Men hver gang jeg indsætter et billede ændrer cellen størrelse.
Hvordan beholder jeg cellens størrelse og samtidig ændre billedstørrelsen så den passer til cellen?
Jeg har gjort det masser af gange i word 2007, men kan ikke finde funktionen i word 2013.
Billederne er i TIF format og fylder som 3/4 A4 når de bare importeres til word.
F1 (hjælp) har ingen løsning på problemet

Kommentar
Fra : netop

Dato : 06-09-18 15:59

Du trækker jo bare i hjørnet af billedet, så det passer med de mål du vil bruge...

Kommentar
Fra : johnnyBP

Dato : 06-09-18 16:16

Til netop:
Når jeg importerer et billede bliver cellen megastor og hele tabellens struktur bliver ændret og når jeg så gør billedet mindre følger cellen ikke med, så jeg skal både ændre billede og cellestørrelse

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 06-09-18 17:19

Citat
Jeg arbejder på et dokument som kun indeholder billeder

Hvorfor bruge Words til billeder?
Jeg ville bruge et eller andet HTML/ billed program, som samtidig kan tage flere billeder af gangen.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 06-09-18 17:23

Et simpelt program som dette kan bruges, ved så ikke om det kan lide formatet TIF:
https://www.videohelp.com/software/ImageGrabber

Kommentar
Fra : johnnyBP

Dato : 06-09-18 18:23

Der er mange ting jeg kan gøre for at løse opgaven. Men nu benytter jeg altså word, for det program kender jeg rimeligt godt, selv om der er afkroge hvor jeg kommer til kort.
Mit spørgsmål går på brugen af word og ikke hvilke alternative jeg kunne bruge i stedet.
Medens jeg var på arbejdsmarkedet, benyttede jeg ældre versioner af word til nøjagtig det samme, men nu er jeg pensionist og benytter office 2013 professionel. Men lige den funktion ser ud til at være ændret-

Accepteret svar
Fra : Bille1948

Modtaget 25 point
Dato : 06-09-18 18:33

Som standard er kolonnebredden i en tabel sat til Auto, den skal du have ændret til en fast kolonnebredde på et antal cm. med en decimal.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 06-09-18 21:43

Godkendelse af svar
Fra : johnnyBP

Dato : 07-09-18 10:23

Tak for svaret Bille1948. Du bekræftede blot det jeg vidste. Problemet var at 2 andre programmer havde lagt ekstra menypunkter in på menubjælken, så fanen layout og andre var forsvundet ud til højre uden for skærmen. Det havde jeg ikke set og det er fanen LAYOUT der rummer kolonnebredden. (de 2 andre programmer, som jeg ikke benytter mere, har jeg nu afinstalleret)

ps: og så var du den eneste der gav et svar relateret til mit spørgsmål