/ Forside/ Interesser / Hus og have / Andet hus og have / Spørgsmål
10  Stouenberg 3232
Mine planter kan ikke lide mig
Fra : mig-selv
Vist : 263 gange
50 point
Dato : 02-09-18 20:12

Hele denne varme sommer har jeg vandet mine ? udtørrede planter med masser af vand? trods FORBUD, for først nu at se de ikke kunne lide vandet jeg gav dem.
Et par enkelte regnbyger med mindre vand end? osv står de flotte og ´pralende´ med masser af ukrudt der næsten overdækker dem jeg gerne ville have i vækst.
Selv mine Buksbum var gule, næsten fra første hede-dag, men de er kommet igen.

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 02-09-18 20:21

OG? hvad er spørgsmålet?

Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 02-09-18 21:24

Og vi er hele sommeren sluppet for at slå græs, og selv om vi ikke har vandet, er græsset atter langt og grønt

Kommentar
Fra : for_lækker

Dato : 02-09-18 22:13

Citat
Mine planter kan ikke lide mig
Jeg kan godt lide dig mig-selv

Accepteret svar
Fra : Mosebaek

Modtaget 50 point
Dato : 03-09-18 06:53

Hvis ellers jeg har ret i, hvad jeg tror du mener: Kraftig vanding i en tørkeperiode, er både godt og skidt. Kraftig "kunstig" vanding, som jeg kalder det, fra en vandslange, giver planterne en kuldechok. Det kan vare flere dage, inden de kommer i gang igen.

Jeg husker det tydeligt, fra vores køkkenhave med bl.a. kartofler.

Det kan aldrig hamle op med en ordentlig basker, fra oven.

M.

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 03-09-18 12:26

Enig, jeg har også selv givet planterne kort varigt vand i vore højbede,
bedre at vande længe og i dybden.

Vor brune plæne er nu atter grøn, og den vander vi ikke.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 03-09-18 19:38

Næsten alt ukrudtet er dukket op, kun mosset lader vente på sig.

Godkendelse af svar
Fra : mig-selv

Dato : 04-09-18 13:39

Tak for svaret Mosebaek.
Tror faktisk du har ret i at planterne kan få kuldechok, nogle af de mere eksotisk gik helt i stå men er nu oppe og stråle igen.

Kommentar
Fra : boyelauritzen

Dato : 10-09-18 07:11

Det siges? at ilten - der tilsættes på vandværket, for at øge vandets holdbarhed - er "vækst hæmmende" for planter.