/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Mobil-Telefoni / Spørgsmål
10  g_h 4281
Mobil-app
Fra : Avant85
Vist : 232 gange
300 point
Dato : 30-08-18 13:39

Er her nogen, der kan forklare, hvordan en app på en mobil virker

Her tænker jeg på om appen kan virke uden et simkort osv.

Kan man bruge en ældre mobil uden simk. evt. til en god golfapp

Og hvis ikke - bruger den meget/mange data - hvis man køber simkort udelukkende til data

Venligst
Avant85

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 30-08-18 13:59

Hvis appen skal bruge data fra nettet skal telefonen kunne tilgå disse enten via wifi eller via simkort.

Du kan næppe installere apps på en ældre mobil.

Kommentar
Fra : poten

Dato : 30-08-18 14:05

Mobil appen virker selvfølgelig ikke uden adgang til nettet - det er jo et link til en tjeneste som ligger på nettet.

Det kommer jo helt an på hvor meget du bruger din f.eks. Golf-app hvor meget data det bruger på samme måde som i alle andre sammenhænge.

Kommentar
Fra : Soren_Steen_Nielsen

Dato : 30-08-18 14:24

Dette kan der ikke svares generelt på. Det fungere ligesom et program på en PC/mac. De app's som ikke har brug for at gå på nettet vil virke. Jeg har selv lige forsøgsvist pillet SIM-kortet ud af min telefon, og alt som ikke har brug for at gå på nettet virker. Skal app'en på nettet vil de ofte kunne gøre det med WiFi.

Jeg har aldrig selv spillet golf, så jeg har ingen anelse om en golfapp skal på nettet.

Hvor mange data en app bruger hvis den skal på nettet er umuligt at sige. Det er ligesom med et program på en PC/mac, hvad man bruger den til og hvor mange data hver handling kræver.

Om en app kan bruges på en gammel telefon afhænger af om telefonen har et styresystem som kan køre den. Check hvad app'en kræver og check hvad telefonen har af styresystem og om styresystemet har et versionsnummer som er ny nok.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 30-08-18 16:36

Jeg har dette og har endnu ikke brugt mere end knap 1/5 af den GB, mit er sat op til 2GB for samme pris:
https://www.oister.dk/mobilabonnement/taletidsabonnementer/oister-1time-1gb/

Ikke alle Apps er afhængig af internet eller WiFi og kan sagtens bruges, du skal derimod have internet for at hente dem.
Men som skrevet? de fleste Apps vil ´gerne´ have en Android 4 eller nyere, det har intet at gøre med hvor gammel din tlf er.

Kommentar
Fra : CiviC

Dato : 31-08-18 00:01

Jeg bruger nogle gange Endomondo på en gammel tlf uden sim-kort. Den bruger så GPS'en i mobilen til at tracke hvor jeg bevæger mig hen og når jeg kommer hjem, tilkobler den til WiFi og kan vise mig på kortet, hvor jeg har været og uploader til Endomondo, så jeg også kan se det på hjemmesiden.

Mvh Civic

Kommentar
Fra : kenwood

Dato : 31-08-18 17:41

kan ikke lade sig gøre

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 01-09-18 10:45

Hvad er det for en golf app det drejer sig om, for så vil jeg afprøve på en lidt ældre Sony E1
Den har Android 4.3 (Jelly Bean), planned upgrade to 4.4.2 (KitKat)

Kommentar
Fra : Avant85

Dato : 01-09-18 12:55

Efter det Eyvind skriver om hans lidt ældre, så må mine have indbygget dampmaskine

Jeg har Samsung Galaxy Y og en Huawei Y 200 - og de har begge android 2,3 version

Det var bare en skør ide åbenbart - men jeg ved ikke, hvordan - eller om "de" kører på samme måde alle sammen. ( i relation til det, som CiviC beretter om )

Eyvind - jeg er sådan set lige glad med hvilken golf app / GPS - Men for at den skal være bedre end mit golf - gps - ur, så skal den kan vise afstand til sand-bunker og vand-hazard - OG skal det være helt super, må den gerne kunne måle længden på det første knæk ved dog-leg hul.

Men jeg siger mange tak for alle indslag - jeg venter lige lidt med at fordele point

Venligst Avant85

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 01-09-18 13:02

Nyere - avancerede -apps, som den du beskriver kræver - formentligt - et nyere styresystem, end det, du har og også download af data mens du er på stedet, medmindre man kan downloade disse data via wifi, mens du er hjemme.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 01-09-18 13:14

Tja - så må du nok til lommerne.

Kommentar
Fra : Soren_Steen_Nielsen

Dato : 01-09-18 13:39

Android ver. 2.3 blev lanceret den 6 december år 2010. Men alle versioner af Android er baseret på Linux, så de funktioner som du nævner burde den kunne håndtere medmindre at app'en kræver for meget ramplads eller at programmet er skrevet til en nyere Androidversion.

Så som jeg nævnte i starten, check hvad den app du vil bruge kræver.

Kommentar
Fra : Soren_Steen_Nielsen

Dato : 01-09-18 13:42

Eller hvis du kan overføre installationsfilen til app'en via LAN eller Bluetoth så prøv den på de telefoner du vil bruge til den.