/ Forside/ Interesser / Hus og have / Andet hus og have / Spørgsmål
10  Stouenberg 3232
Havetraktor
Fra : jensviggo
Vist : 360 gange
100 point
Dato : 30-08-18 10:14

Har en Murray 145/106.

Har en sådan, kan pludselig ikke starte den. Når jeg drejer nøglen kan jeg høre et lille dik, jeg formoder, at nu er tændingen slået til. Drejer jeg nøglen yderligere, skulle starteren gå i indgreb, men der kommer bare et lidt højere dik.

Der må være et tændingsrelæ? og et startrelæ, eller hvad er der galt.

Ved I hvor relæerne sidder på havetraktoren.

Venlig hilsen

jensviggo

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 30-08-18 10:38

Har du strøm nok på det batteri.

Kommentar
Fra : jensviggo

Dato : 30-08-18 10:43

Masser

Kommentar
Fra : pbp_et

Dato : 30-08-18 10:50

Har du husket at træde koblingen ned før drejning af nøglen? (Det skete for mig i foråret). Kniven skal formentlig også udkobles.

Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 30-08-18 10:53
Kommentar
Fra : jensviggo

Dato : 06-09-18 07:00

Jeg har nu fået liv i havetraktoren. Jeg downloadede eldiagram, og fandt fejlen.
Startrelæ har fire terminaler, hvoraf de to er til styrestrøm til relæet. Magnet der trækker relæet og dermed starteren, den ene ledning (stel) havde dårlig forbindelse.

Accepteret svar
Fra : Eyvind

Modtaget 100 point
Dato : 06-09-18 09:25

Det var da også i sidste øjeblik, for nu vokser græsset.

Kommentar
Fra : jensviggo

Dato : 06-09-18 11:25

Men men men. Jeg startede den her for en ca. time siden, den sprang igang, men da jeg slap "koblingen" gik den i stå. Prøvede flere gange. Hvem ved hvor den koblingskontakt, har ledt og ledt, kan ikke finde den.
Der er tre kontakter: den under sædet, den til klippebordet(knive Tilkoblet=kan ikke starte) og koblingskontakten.
Sorry, var ellers lige så glad

Kommentar
Fra : pbp_et

Dato : 06-09-18 14:38

Check lige den der stelforbindelse en gang til. Den kan jo bære smitsom - eller være fælles for flere brugere.

Kommentar
Fra : jensviggo

Dato : 06-09-18 16:43

Jeg havde luset sædekontakten. Har fjernet den og sat sædekontakten i igen.
Nu virker det.

Godkendelse af svar
Fra : jensviggo

Dato : 07-09-18 05:56

Tak for svaret Eyvind.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 07-09-18 09:11

Citat
Jeg havde luset sædekontakten.

FY

Kommentar
Fra : EiHaBr

Dato : 10-09-18 19:48

Godt at høre en forklaring af udbedringen af fejlen mange glemmer det, incl. mig selv en gang imellem.