/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Smalltalk / Spørgsmål
10  Camillasm.. 12371
Fluepapir
Fra : mig-selv
Vist : 322 gange
50 point
Dato : 25-08-18 21:13

Fup eller fakta?
Købte end pakke ved Biltema, og de (2 strimler jeg satte op) har fanget 3 fluer, mens jeg har klappet mindst 100 samt resten er sikkery døde af alderdom.
Der var tilbud i DK og kostede 5.-
https://www.biltema.no/fritid/hage/skadedyr/fluefanger-4-pakning-2000039973

Kommentar
Fra : poten

Dato : 25-08-18 22:12

En tåbe kan spørge om mere end ti vise kan svare på...

Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 25-08-18 23:45

Du er for utålmodig, vent og se...

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 26-08-18 01:55

Citat
En tåbe kan spørge om mere end ti vise kan svare på..

OG hvad var svaret ? FRA POTEN......

Accepteret svar
Fra : dogvillestar

Modtaget 50 point
Dato : 26-08-18 07:37

Har selv prøver disse 'klister guirlander' der hvor min scooter er parkeret - i vores skralderum!
De fangede ingenting, eller meget få fluer.

Satte så et syltetøjs glas ca. 1 liter str.), med en ½ dåse tun i, fyldte 2/3 del op med vand, rystede det sammen, og prikkede huller i låget så fluerne kunne komme ind, og i løbet af et par dage var der dejligt fri for fluer

Måtte tømme vandet af glasset, da der stor set ikke kunne være flere døde fluer i det!
Fyldte nyt vand på, og successen gentog sig mange gange, inden jeg måtte lave et 'nyt glas' med tun i.

En billig og effektiv metode til at komme af med mange fluer - Og ugiftig for eventuelle husdyr

Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 26-08-18 16:02

Mine på verandaen er klistret ind med sorte fluer!

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 27-08-18 11:35

Citat
Mine på verandaen er klistret ind med sorte fluer!

Mon der er forskel på fluer.

Der sidder 3 i den ene af mine, og 10 på mig.
Irriterende bæster, især om natten.

Citat
En billig og effektiv metode til at komme af med mange fluer

Det må prøves næste gang jeg bliver angrebet af fluer.

Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 29-08-18 14:39

Dette må prøves
Tager man et almindeligt drikkeglas og kommer 2 cm husholdningssprit i det, kan man gå en tur rundt i boligen ved aftenstid, hvor fluerne sætter sig på loftet. Sæt glasset stille og roligt op mod loftet, hvor fluen sidder.
Fluen vil falde død om i glasset med det samme.
https://www.idenyt.dk/ovrigt/laserideer/miljovenlig-fluegift/

https://www.idenyt.dk/haven/skadedyr-haven/fa-fred-for-fluer-med-monter-og-vandposer/

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 29-08-18 21:00

Citat
Fluen vil falde død om i glasset med det samme.
https://www.idenyt.dk/ovrigt/laserideer/miljovenlig-fluegift/

https://www.idenyt.dk/haven/skadedyr-haven/fa-fred-for-fluer-med-monter-og-vandposer/

Skal også afprøves.

Godkendelse af svar
Fra : mig-selv

Dato : 29-08-18 21:01

Tak for svaret dogvillestar.