/ Forside/ Interesser / Fritid / Foto / Spørgsmål
10  Nordsted1 2955
BILLEDER SMÅ ??
Fra : AG112
Vist : 362 gange
200 point
Dato : 22-08-18 23:07

JEG HAR NOGLE BILLEDER FRA ET BRYLLUP, JEG GERNE VIL LAVE MINDRE
PHOTOSHOP ELEMENT.

DET PLEJER AT LYKKES NÅR JEG ÆNDRE STØRRELSEN. MEN DENNE GANG BLIVER DE VED MED AT FYLDE NÆSTEN DET SAMME, UANSET HVILKE STØRRELSE JEG GIVER DEM.

HVAD GØR JEG FORKERT ?? DET ER JPEG FILER.

MVH AG112

Kommentar
Fra : poten

Dato : 23-08-18 00:31

DETERSKISMEIKKENEMTATVIDEUDFRADESPARSOMMEOPLYSNIGERDUGIVERHER...

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 23-08-18 09:22

Citat
DETERSKISMEIKKENEMTATVIDEUDFRADESPARSOMMEOPLYSNIGERDUGIVERHER...

Til alm. orientering: På komputeren er der en taste til v. der hedder Caps Lock.

M.

Kommentar
Fra : viskinge

Dato : 23-08-18 17:54

Hvor i programmet ændre du størrelsen ???
(det kan gøres flere steder)
Husker du at gemme dem i den nye størrelse ??????

Hvad er det for en størrelse du prøver at ændre ??? antal pixels ??? Cm. ??? Størrelsen på hele filen (Mb) ???

Du er nødt til at komme med lidt mere, hvis vi skal hjælpe dig.

MVH

Kommentar
Fra : AG112

Dato : 23-08-18 18:46

NÅR JEG HAR BILLEDET FRA MIT KAMERA, OG TAGER DET FREM, GÅR JEG IND I
IMAGE OG DEREFTER I RESIXE OG ÆNDRE STØRRELSEN TIL
5 CM X 3,3CM OG PROGRAMMET SKRIVER SÅ SELV 3048 PIXELS/INCH.

MEN BILLEDET FYLDER 12699 KB, OG DET ER ALT FOR MEGET.

HVIS JEG ÆNDRE PIXEL TIL 72 /INCH BLIVER STØRRELSEN 211 CM X 141CM MED EN STØRRELSE PÅ 12754 KB, SÅ DET ER NÆSTEN DET SAMME.

MVH AG112

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 23-08-18 19:44

Til hurtig konvertering bruger jeg dette - gratis
https://bluefive.pairsite.com/pixresizer.htm

Ellers står den på dette:
http://www.balesio.com/fileminimizersuite/eng/index.php

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 23-08-18 19:47

Citat
5 CM X 3,3CM OG PROGRAMMET SKRIVER SÅ SELV 3048 PIXELS/INCH
.
DU GLEMMER AT SÆTTE PIXELS NED - SAMTIDIG MED STØRRELSEN.

undskyld jeg råber.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 23-08-18 19:48
Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 23-08-18 19:50

Eller søg på/ efter et Thumbnail program til billeder.
https://da.wikipedia.org/wiki/Thumbnail

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 23-08-18 19:54

Citat
På komputeren er der en taste til v

Fi-s, jeg har også en til h..
Og DET er på TASTATURET? ikke på PC.

Accepteret svar
Fra : viskinge

Modtaget 200 point
Dato : 23-08-18 22:21

Du kan gøre 2 forskellige ting:

1: åben billedet i elements, klik Image, klik resize, klik Canvas sizes. Her ændrer du billedets størrelse.

2: Gør som du har beskrevet, MEN HUSK at sætte kryds i "Resample Image" så kan du sætte målene til feks. 5 X 3,5 Cm. og 300 pixel/inch.

MVH

Godkendelse af svar
Fra : AG112

Dato : 23-08-18 23:17

HEJ VISKINGE

TUSINDE TAK, DET VAR LIGE DET JEG MANGLEDE.
JEG HAVDE IKKE FÅET SAT KRYDS I "RESAMPLE IMAGE" SÅ NU ER DEN DER.

FØR KUNNE JEG IKKE SELV BESTEMME BÅDE CM OG PIXEL, MEN KUN EN AF DELENE,
DET KAN JEG NU, NÅR KRYDSET ER DER

NU KAN JEG KOMME VIDERE, TAK.
MVH AG112