/ Forside/ Karriere / Penge / Økonomi / Spørgsmål
10  alka 1803
Hvad er bedst?
Fra : AnnLou
Vist : 314 gange
20 point
Dato : 22-08-18 12:45

Hej ;)

Jeg har et andelslån på 480.000 (2,75 %) og jeg har nu en opsparing på 100.000, som jeg umiddelbart ikke skal bruge. Min økonomi hænger fint sammen nu, men hvis renten stiger meget, bliver det en smule presset.
Er det klogt at betale de 100.000 af på lånet, og kan man det?
Mvh
A

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 22-08-18 14:20

For at finde ud af, om du kan nedbringe lånet skal du kigge i lånebetingelserne, der sagtens kan være meget forskellige fra lån til lån.

Så det kan vi ikke svare på her.

Kommentar
Fra : AnnLou

Dato : 22-08-18 19:48

Ok, jeg kontakter min bank ;)

Accepteret svar
Fra : Eyvind

Modtaget 20 point
Dato : 23-08-18 11:11

Men du kunne jo også gemme lidt på kistebunden, så du ikke pludselig skal ud og låne til en stor udgift....................................til store renter.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 25-08-18 21:01

Citat
Men du kunne jo også gemme lidt på kistebunden, så du ikke pludselig skal ud og låne til en stor udgift....................................til store renter

Jeg ville også ´gemme´ dem til en dag, hvor der virkeligt kunne blive brug kontanter og BANKEN ikke lige er til at snakke med.

Kommentar
Fra : AnnLou

Dato : 31-08-18 11:14

Hej - jeg fik talt med Nordea, lånet kan nedbringes, men de anbefalede mig også at nyde livet og gemme til eventuelle udgifter ;)
Tak for jeres tilbagemeldinger ;)

Godkendelse af svar
Fra : AnnLou

Dato : 31-08-18 11:15

Tak for svaret Eyvind.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 31-08-18 19:14

med, at nyde livet.