/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Smalltalk / Spørgsmål
10  Camillasm.. 12371
olle-kolle
Fra : svendgiversen
Vist : 529 gange
160 point
Dato : 21-08-18 10:48

Hvad er et Olle Kolle?

Min kones mor tilbragte sine sidste og bedste år der, hvor alle kom hinanden ved.

Hvor finder vi et her på egnen, mellem Sønderborg og Gråsten??

Og hvis det ikke findes, hvordan/ hvem får vi til at etablere det???
Nok inden for en 10 års horisont...

Kommentar
Fra : poten

Dato : 21-08-18 10:56

SVEND GIVERSEN keder du dig nu igen?

Du kender jo som sædvanlig svaret på dit spørgsmål...

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 21-08-18 16:57

Hvis du ikke har noget positivt at bidrage med på mit spørgsmål, så venligst undlad at svare.

Jeg ved at Olle Kolle er et fælles bosted for ældre mennesker,
men ud fra min kones udsagn havde hendes mor ekstra fordele der, på Nykøbing Mors.

Disse fordele prøver vi nu at finde eller skabe her i Sønderjylland.

Og det er ikke noget jeg kender noget til.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 21-08-18 17:13

Kontakt det offentlige, de har vel oplysninger om den slags boliger, eller har kontakt til mennesker der bor i samme.

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 21-08-18 17:56

Det vil jeg også gøre, men håber inden da, at få kontakt Olle Kolle lignende her på egnen.

Ved stadig ikke hvad Olle Kolle udmærker sig ved frem for andre ældrebolig selskaber?

Vi er jo tilflyttere, og min kone fra Mors forstår dårligt sønderjysk,
selv har jeg, fra Himmerland, boet 40 år på Als, og forstår det meste der,
men der er helt andre dialekter her i Egernsund og omegn.

Håber vi trods vor nordjyske baggrund engang kan finde nye Olle Kolle venner
som vi kan tale, gå ture med og meget mere...

Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 21-08-18 18:51
Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 21-08-18 19:06
Kommentar
Fra : dogvillestar

Dato : 22-08-18 07:13
Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 22-08-18 09:25

Tak for gode links, jeg tror et Olle Kolle er sagen for os om nogle år, men det skal ligge flot,
helst lige så godt som hvor vi bor nu, ellers bliver vi boende indtil vi skal bæres herfra...

Men ingen eksisterende Olle Kolle her i området?

Jeg tror mange politikere vil høste ældre stemmer ved kommende valg,
hvis de lover at etablere et Olle Kolle, jeg prøver at kontakte et par lokale her i Egernsund...

Accepteret svar
Fra : dogvillestar

Modtaget 160 point
Dato : 22-08-18 10:08

Forstår ikke at du vil inddrage det offentlige i dine planer om et Oldekolle?

Det giver squ da bare bøvl og bureaukrati i lange baner.

Der er jo 'bare' at finde den rette ejendom der er velegnet til et bofællesskab, og så danne en slags boligforening med beboerne, og så tage den derfra.
Mange 'ældre' har jo lidt på kistebunden, eller opsparing i deres nuværende boliger, så idéen er realiserbar for mange.

Jeg ville nok selv 'annoncere' efter nogle ligesindede på nettet, lokalavisen, FB og andre steder, for at finde nogle der også er friske på idéen. Og så samles til et møde, når kandidaterne har meldt sig på banen
Og jeg tror at der er mange der vil være med på den

Held & Lykke med projektet

Godkendelse af svar
Fra : svendgiversen

Dato : 22-08-18 11:22

Tak for svaret dogvillestar.

Det vil jeg gøre...

Kommentar
Fra : dogvillestar