/ Forside/ Interesser / Hus og have / Andet hus og have / Spørgsmål
10  Stouenberg 3232
Trappegelænder
Fra : Rosalil
Vist : 214 gange
100 point
Dato : 30-07-18 20:47

Jeg skal fjerne malingen på et trappegelænder, fra 50’erne. Det snor sig og har en fin buet fals ... (tror jeg det hedder?)

Malingen kan jeg nemt kradse af med siden af en spartel, undtagen i falsen og øverst hvor reposen kommer i vejen. Har I en ide til, hvordan jeg får fjernet malingen de steder?

Accepteret svar
Fra : Benjamin.Hansen

Modtaget 50 point
Dato : 30-07-18 21:57

Brun sæbe, og pak ind med folie. Dagen efter er det let at skrabe af, uden at ødelægge noget.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 31-07-18 09:54

Og er du nød tilat skrabe lidt i hulningen, så kan du måske skrabe med hjørnet af en stiv plastæske.

Kommentar
Fra : Rosalil

Dato : 31-07-18 10:03

Kære venner

En klog veninde gav mig rådet at skrabe med en teske, i den hule fals. Det var sgu’ smart.

Ja brunsæbe er en god ide, hvor man ikke rigtig kan komme til.

Godkendelse af svar
Fra : Rosalil

Dato : 31-07-18 10:03

Tak for svaret Benjamin.Hansen.