/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Andre interesser / Spørgsmål
10  KarlOveJe.. 2007
Bore huller i sten ?
Fra : kai-d
Vist : 265 gange
300 point
Dato : 30-07-18 17:49

Jeg er ved at lave en form for opsatser i sten, det fordre at jeg borer huller i strandsten.
Jeg har en Hammer- boremaskine med tilhørende specielle bor.

Jeg spænder sten fast i en tæramme og borer så der ud af, med det udfald at jeg sprænger stennene i små stumper for det meste.

Jeg vil jo gerne have hele sten med hul i.

Hvad gør jeg forkert ?

Kommentar
Fra : poten

Dato : 30-07-18 18:02

Det kommer sikkert an på HVILKEN slags sten du borer i

Ellers kan du måske bruge noget her:

https://www.lav-det-selv.dk/forum/aft/95273

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 30-07-18 19:22

Har lige købt et sæt som dette, er det er suverænt til de små ting. også bare til de almindelige opgaver med et hul i væggen:
https://www.jemogfix.dk/falke-murborsaet-cordless-5-dele/3110/9042620/

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 30-07-18 19:24

Og brug små bor til forboring, før du bruger store

Kommentar
Fra : kai-d

Dato : 30-07-18 23:35

Til mig-selv.

Jeg tror meget på dit tip, vil prøve i morgen med først et lille bor det er nok for voldsomt med det store som jeg har gjort.

Og så lidt tolmodighed først uden slag.

Kommentar
Fra : kai-d

Dato : 31-07-18 10:50

DEN GIK IKKE:
Jeg borede for med 4 mm, men selv ved denne boring når jeg kom 2 trediedele af vejen,
så gik det hele i smadder og masser af stumper.
Jeg kan ikke se en holddbar løsning.
Ideen er god nok men det kan godt være at jeg må opgive at udføre den.

Accepteret svar
Fra : katekismus

Modtaget 300 point
Dato : 31-07-18 12:20
Kommentar
Fra : marken84

Dato : 31-07-18 12:53

Citat
Ideen er god nok men det kan godt være at jeg må opgive at udføre den.

Der er masser af gode idéer, hvis man gider kigge sig omkring og læse hvad der bliver skrevet, ellers må man jo lade de professionelle om opgaven...

Godkendelse af svar
Fra : kai-d

Dato : 31-07-18 14:29

Tak for svaret katekismus.