/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Mobil-Telefoni / Spørgsmål
10  g_h 4281
Tablet der kan ringe gennem sim-kort
Fra : wisteihn
Vist : 211 gange
200 point
Dato : 30-07-18 00:07

Nogen der kender en god og ikke for dyr tablet, der kan bruges til at ringe med, gennem sim kortet?

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 30-07-18 00:18

iPad bl.a.

Kommentar
Fra : wisteihn

Dato : 30-07-18 00:23

Jeg tænker på Android tablet der kører på nettet gennem Sim-kort, men hvor der samtidig er indbygget en ganske almindelig opringning funktion, ligesom en alm. mobil.

Kommentar
Fra : dogvillestar

Dato : 30-07-18 05:00

Du skal købe en tablet der kan tage et SIMkort, men stedet for at købe et data abonnement, så skal du bruge et almindeligt SIMkort som til en telefon, med både data- og tale abonnement.

Hvis du 'kun' får et SIMkort med data, så kan du ikke ringe ud/ind fra tablet'en!

Så du kan bruge enhver tablet der bruger SIMkort, det er kun pengepungen der sætter grænsen

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 30-07-18 10:16

Lenovo har lavet en udgave med lomme til simkort.
Min egen lenovo er desværre modellen uden.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 30-07-18 10:23

https://www.elgiganten.dk/product/pc-tablets/tablet-og-ipad/LEZA0J0016SE/lenovo-yoga-tab-3-10-tablet-4g-lte-32-gb-sort

Der er vist en af "Kanduerne" som har sådan en, men jeg kan ikke huske hvem.

Kommentar
Fra : JanusN

Dato : 30-07-18 11:03

Det er ikke nok med det rigtige simkort.
Der skal også være en telefon app. Det er der normalt ikke på tablets selvom de er udstyret med simkort muligheden.
Der er derimod ingen problemer med at sende og modtage SMS'er
/Janus

Kommentar
Fra : Otnob

Dato : 30-07-18 11:13

Den eneste smarte løsning hvis man også vil anvende Simkortet både til mobil og Tablet er/var ASUS Padfone Infinity Station (T003P) hvor mobilen bliver skubbet ned bag på Tabletten når man ønsker at benytte de fordele der er ved en Tablet. Desværre er/var den meget kostbar, jeg ved ikke om man stadig producerer den.

Jeg har en som jeg har haft megen glæde af men desværre er der sket noget med lydenheden som gør det svært for den man ringer til, at forstå talen helt klar. Benytter den stadig herhjemme over min router, men ikke som mobil.

Skulle der findes noget lignende på markedet var det værd at høre om.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 30-07-18 12:00

Den lenovo jeg henviste til er med android 7 og herunder står en del om telefonapps

https://www.google.dk/search?client=opera&q=andoid+7+telefonapp&sourceid=opera&ie=UTF-8&oe=UTF-8