/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Smalltalk / Spørgsmål
10  Camillasm.. 12371
kandu bruger oprydning
Fra : svendgiversen
Vist : 431 gange
100 point
Dato : 28-07-18 15:46

Jeg har det indtryk at ejerne af kandu får reklame penge ud fra en forældet bruger liste.

Så hvis i kender nogle kandu brugere der er døde, bør de jo slettes?

Lidt sværere, andre har jo forladt kandu??

I dag kan man finde det meste på nettet,
så det er enten helt specielle spørgmål om teknik,
eller nogle der gerne vil give en personlig supplerende vurdering,
jeg tilslutter mig den sidste...

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 28-07-18 16:05

Hvis du rydder op i medlemslisten vil Kandu lukke, fordi der så ikke er nok brugere til reklamerne.

Kommentar
Fra : poten

Dato : 28-07-18 16:10

Citat
Jeg har det indtryk at ejerne af kandu får reklame penge ud fra en forældet bruger liste.

Hvordan har du fået det indtryk og hvad du i givet fald tænkt dig at gøre ved det?

(ikke fordi jeg anfægter dine argumenter!)

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 28-07-18 16:23

Hvorfor vil du nedlægge Kandu, svendgiversen?

Var det ikke bedre at forsøge at lokke nye medlemmer til?

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 28-07-18 16:23

Citat
Så hvis i kender nogle kandu brugere der er døde, bør de jo slettes?

Jeg tænker tit på af hvilken grund, flere man har "kendt" her på Kandu, er faldet fra.
Lidt i stil med gamle soldater kammerater: Hvor er de nu?? Nok mindst 50% er gået hinsides.

Man skal være forsigtig med at fremhæve navne, men èn jeg har fået gode tips fra, og fordi han var/er "halv" Thybo: O.V.N.

Han var flittig bruger forhen, men pludseligt stoppede det. I dag er det præcis et år siden, han var logget på Kandu.

Kandu kunne jo evt. lave et tids horisont, hvor man efter èt år, skulle genstarte sit medlemsskab, eller blive slettet.

M.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 28-07-18 16:33

Der er altid brug for et Forum, af den ene eller anden slags.
Kandu VAR DESVÆRRE ved at gå i SORT på et tidspunkt, med lange og til umulige ´knapper´ der smed en af forum osv, SAMT manglende info fra ejer, og mange gamle brugere har sikkert fundet andet sted at bruge tiden på - men det har virket rimeligt de sidste par måneder.

Ville bare ønske at teamet? lavede en mere moderne kategori liste, den nuværende er vel fra starten af kandu og ikke up-to-date, og skræmmer sikkert mange nye brugere.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 28-07-18 16:41

Hvis brugere bliver slettet , så tror jeg at Kandu databasen går i kludder.
Og ligefrem blackliste, ser ikke pænt ud.

Skal vi ikke bare lade Kandu melemslisten være i fred ,............. og snakke om lidt agurker.

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 28-07-18 17:50

Jeg spurgte kun blødt under small talk for at lodde stemningen.

Enig i at kategori listen er håbløs forældet,
men altså ikke enighed om en ajourføring af brugere.

>Var det ikke bedre at forsøge at lokke nye medlemmer til?

Jo og det må du også gerne gøre,
jeg efterlyser bare lidt ajourføring af døde og forladte kandu medlemmer,
selv kender jer et par stykker,
blandt andet slægts forskeren, der hjalp mig i gang på kandu...

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 28-07-18 19:13

Guderne ved jeg snuser rundt på mange forum`s, men Kandu vender man tilbage til.

Selv https://www.lav-det-selv.dk/ kommer i anden række her. Der er ellers nok at ta`fat på.

M.

Accepteret svar
Fra : Birgitta

Modtaget 100 point
Dato : 28-07-18 22:35

Jeg har en -for mig- uvurderlig tråd som jeg oprettede for en del år siden. Helt præcist i 2004.

Tråden handler om den sidste halvanden måned af min mors liv. Den hedder "Alderdommen".
Jeg var totalt udmattet og forstyrret og kunne INTET overskue, da jeg oprettede den tråd.

Og det var en KÆMPE hjælp og støtte for mig, at jeg hver dag kunne skrive her, hvordan dagen var gået.
Det var simpelthen Kandu, når Kandu er allerbedst!

Kandu er unik, netop fordi vi ikke er mange tusinde medlemmer. Vi kommer faktisk til at kende hinanden meget mere, end man gør på diverse andre debatsider.

Jeg ser helst at kandu fortsætter som nu. Og der er ingen mening i at slette nogen brugere. Det vil bare gøre det vanskeligt at finde gamle tråde frem, hvis opretter er blevet slettet. Uanset årsag.

Det er vel egentlig også meget normalt --og positivt-- at hvad der skrives på Nettet, forbliver for altid på Nettet.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 29-07-18 09:05

Det var så de gyldne ord fra Birgitta .....................som jeg vil tilslutte mig.

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 29-07-18 10:39

Nå, for at vi kan se gamle spørgsmål, må kandu listen bevares,
og kandu ejerne kan stadig få reklameindtægter fra brugere
der er døde eller aldrig mere besøger kandu...

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 29-07-18 11:07

Jow Svend...men jeg er da også sikker på at TV2, hæver penge for reklamer som jeg IKKE ser.
Jeg har nemlig reklamer allergi. Får røde knopper, hvis jeg ser dem.

M.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 29-07-18 11:09

Og vi er gratisbrugere og mister ikke noget......................

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 29-07-18 15:11

Vi mister kun noget, hvis vi bliver nedlagt..

Mon ikke kandu er selvkørende? Der er næppe et team, der knokler for os for de få kroner som der muligvis kommer ind på reklamer.

Vi gør nok selv det største arbejde for kandu. Ved at være aktive (periodevis)..

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 29-07-18 15:13

Øh... hvilke reklameindtægter??? Jeg får da ingen reklamer?

Godkendelse af svar
Fra : svendgiversen

Dato : 29-07-18 17:53

Tak for svaret Birgitta.

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 29-07-18 20:46

Tak for accepten af mit svar svendgiversen!

Hvor er reklamerne blevet af? Jeg har kun tomme hvide felter, hvor der står "reklamer"...

Der er måske slet ikke nogen, der tjener penge på os mere...

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 30-07-18 09:26

Jeg kan se en reklame, der hedder Storytel. Noget med lydbøger.

M.

Kommentar
Fra : senta

Dato : 30-07-18 09:46

svendgiversen jeg tror alle slægtsforsker er på kandu endnu og hjælpen fra slægtsforskerne har modtaget fra kandus bruger, har hjulpet dem viderer i deres søgning efter deres forsvundne aner????
senta

Kommentar
Fra : senta

Dato : 30-07-18 09:48

svendgiversen jeg tror alle slægtsforsker er på kandu endnu og hjælpen fra slægtsforskerne de har modtaget fra kandus bruger, har hjulpet dem viderer i deres søgning efter deres forsvundne aner????
senta