/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MacOS / Spørgsmål
10  hawaii7 570
kan man ikke få tekstforslag på Ipad?
Fra : ingelein
Vist : 292 gange
100 point
Dato : 27-07-18 08:39

jeg er så god til at skrive forkert på min Ipad. ingen problemer på engelsk og tysk, hvor der kommer tekstforslag. Jeg er bare for hurtig, læser ikke min tekst igennem og laver på den måde mange sjuskefejl.
er der ikke de samme muligheder for at vælge ord på dansk sprog, i lighed med tysk og engelsk, hvor man er fri for meget tasteri?
evt. en app?
ingelein

Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 27-07-18 09:35
Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 27-07-18 09:44

mange tak for svaret, men det retter til noget endnu værre. den mulighed har jeg prøvet. der findes åbenbart ikke noget på dansk i lighed med de forslag og rettelser, der findes på tysk og engelsk.
jeg har også prøvet appen swiftkey.
ingelein

Kommentar
Fra : dogvillestar

Dato : 27-07-18 10:32

Hvis du kan, så brug Googles keyboard - GBoard - der er mulighed for stavekontrol etc. på dansk.

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 27-07-18 11:18

Hej Dogvillestar
Jeg har nu installeret Google keyboard og det lader til at virke efter hensigten. Jeg er meget i tvivl om, hvorvidt jeg tør sætte app'en til fuld adgang. Kunne være nervøs for om oplysninger vedr. Kreditkort og konti blev ved sluppet løs i cyberspace. Hvordan med det? For eksempel adgang til BORGERSERVICE?
Ingelein

Accepteret svar
Fra : dogvillestar

Modtaget 100 point
Dato : 27-07-18 12:23

Gboard er kun et keyboard, og gemmer kun de ord du selv tilføjer til ordbogen, og gemmer ikke data som f.eks kontonumre etc.!

Bruger den selv på Android.

Klik på G-logoet- de 3 prikker - for at gå til Indstillinger

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 27-07-18 13:50

Hej, jeg får dog forslag til ord?
Ingelein

Kommentar
Fra : dogvillestar

Dato : 28-07-18 05:48

Ja, og?
Det var jo det du ville have!
Men Gboard sender ikke dit kontonummer, eller andre følsommer data, til en server og gemmer det der!

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 29-07-18 12:05

men hvor havner oplysninger om følsomme data?
iøvrigt blev jeg hurtigt træt af Gboards autokorrektur. Der må da findes et Keyboard, som foreslår ord uden at benytte dem?
jeg er superhurtig på et normalt tastatur, men autokorrekturer driver mig til vanvid.
Ingelein

Godkendelse af svar
Fra : ingelein

Dato : 24-09-18 19:15

Tak for svaret dogvillestar.