/ Forside/ Teknologi / Hardware / Printer / Spørgsmål
10  Bille1948 1885
manglende software
Fra : kj
Vist : 220 gange
200 point
Dato : 21-07-18 15:36

Har 3 PC'er hvor jeg har indtstalleret en Color laserjet multifunktionsprinter
de kører fint og har win 10, scanneren kører også med I.R.I.S software

Men på en Pc med Win XP kommer OCR sotwaren ikke med ved indstallationen

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 21-07-18 15:38

Det er fordi koden er for ny til XP, så opgrader den til Win 10 fra XP

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 21-07-18 16:02

Du kan måske funktionen " kør som " ved at højreklikke på cd set up som nok vises hvis åbner cd med stifinder ( ctr + e )

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 21-07-18 16:04

Måske bruge funktionen

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 21-07-18 16:07

Du kan "bagud kompitabilitere" software, men IKKE fremad!!!!

En XP kan IKKE køre som en Win 10!!

Men omvendt er muligt - med ældre software.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 21-07-18 16:11

Hø hø ............
Det er nok varmen.

Kommentar
Fra : kj

Dato : 23-07-18 14:13

Min kone har en win xp som hun bruger til ældre ADOBE software, og det er den der driller, vi har 3 andre PC'er med win 10, og der er der ikke nogen problemer.

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 23-07-18 14:31

Ja, som jeg skrev, er softwaren "for ny", den kan IKKE bruges på Win XP.

Nyere programmer/software kan IKKE bruges under ældre styresystemer.

Sværere er det ikke.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 23-07-18 20:25

En ide kunne måske være at sende resultatet som pdf filen til en af de andre computere og derfra printe.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 26-07-18 22:34

Citat
OCR sotwaren ikke med ved indstallationen

Kan du ikke bruge andet software? Windows havde det som ´tillæg´ i deres Office pakke - og de gratis Office? man kan hente på nettet har muligvis det samme.

Dette program har ´gratis´ OCR og er et særdeles godt PDF program - har Pro udgaven og den er bedre end selv Adobe.
https://www.tracker-software.com/product/pdf-xchange-viewer

Dette kan OCR på dokumenter som er i PDF og det meget hurtigt, men ikke gratis.

http://www.balesio.com/fileminimizersuite/eng/index.php

Ellers er Omnipage suverænt:
https://www.google.dk/search?q=Omnipage&oq=Omnipage&aqs=chrome..69i57&sourceid=chrome&ie=UTF-8

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 26-07-18 22:47

Citat
Win XP kommer OCR sotwaren ikke med ved indstallationen

XP? er det ikke et par år siden? og så tænkte jeg XP MODE.. men det er sikkert endnu ældre end.
Kan det ? måske have noget at gøre med Visual Basic eller lignende - som sikkert heller ikke bruges på så gammel en XP.

Ellers prøv at søg på en Portable Win8 /10 - men den kan så ikke installere - med mindre du kan lægge systemet på en USB stick eller dvd.