/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Smalltalk / Spørgsmål
10  Camillasm.. 12371
Vest Energi møde
Fra : svendgiversen
Vist : 259 gange
100 point
Dato : 12-07-18 14:12

Det er ikke mig der er med her blandt de kloge, det er min bror:

https://www.youtube.com/watch?v=DgB9pxh1TJQ

Selv bruger jeg mere energi end jeg indtjener,
men som jeg prøver at fortælle de kloge vestjyder,
solenergi er sagen i forhold til larmende vidmøller,
og hvad med bølge energi der ude vest på?

Kommentar
Fra : poten

Dato : 12-07-18 14:17

Citat
Det er ikke mig der er med her blandt de kloge, det er min bror

Jamen der da vældig, så fik du da gjort lidt reklame for den klogere del af familien!

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 12-07-18 18:34

Der er ikke tale om et familie kloge spørgmål, men om energi.

Min bror valgte tysk l i gymnasiet, og jeg engelsk,
han blev ansat i off shore og jeg senere i et senere tysk firma,
så vi måtte begge lære noget nyt, og han ved meget jeg ikke ved, men jeg ved noget andet.

Hvis I vil deltage på den vestlige energi konference i Esbjerg
så kom med eksempelvis bølge energi forslag...

Accepteret svar
Fra : Mosebaek

Modtaget 100 point
Dato : 12-07-18 20:04

Citat
og hvad med bølge energi der ude vest på?

Vi har skam bølge energi i Hanstholm. På forsøgs basis. Det er nok 10 år siden, det begyndte.
Den første var en stor skrummel, med nogle store "kugler", vel 3 - 4 meter i dia, der vippede op/ned. Den er forlængst skrottet. Nu ligger der flere vest for havne molen. Har ikke set dem, men det er en anden type.

Aner ikke hvor megen strøm de giver, men gætter på der skal være mange, for at gøre det ud for en vindmølle.

M.

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 12-07-18 21:51

> vel 3 - 4 meter i dia, der vippede op/ned. Den er forlængst skrotet...

Det er netop problemet.
De første bølge brydere brugte dette simple pincip,
men de slides hurtigt med meget store belastninger.

Man bliver nødt til at anvende roterende modtagerne, der kan lejres...

Godkendelse af svar
Fra : svendgiversen

Dato : 18-07-18 10:48

Tak for svaret Mosebaek.