/ Forside/ Teknologi / Hardware / Printer / Spørgsmål
10  Bille1948 1885
Filnavn i pdf udskrift
Fra : fredag
Vist : 304 gange
500 point
Dato : 05-07-18 10:04

Kan man ikke få filnavnet med i en udskrift af pdf-fil?

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 05-07-18 10:11

Ved ikke lige hvad du mener, men:

Du kan omdøbe den på normal vis, lige som du kan skrive i filen.

M.

Kommentar
Fra : fredag

Dato : 05-07-18 10:15

Hvis min pdf-fil hedder eksempelvis København-05072018.pdf så vil jeg gerne have at dette filnavn kommer med ud på min udskrift.

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 05-07-18 10:23

Nå for pokker, den fangede jeg ikke lige. Burde vide udskrift= Printer.
Jeg har kun printet Word filer.

Med fare for endnu et fejlskud: Du kan da kopiere / skrive filnavnet i selve filen, så kommer den da med i udskrift.

M.

Kommentar
Fra : poten

Dato : 05-07-18 11:28

Filnavne kommer da normalvis ikke med i en udskrift...!?

Medmindre man selvfølgelig udfordrer det på en eller anden måde...

Kommentar
Fra : fredag

Dato : 05-07-18 11:37

Men der må da være et sted hvor man sætter et flueben og så kommer filnavnet med på udskriften, forestiller jeg mig. Men hvor??? Er det i Adobe eller printeren?

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 05-07-18 11:42

Hvilket PDF værktøj bruger du til at danne din PDF fil??

Det er ret afgørende for et fornuftigt svar.

Kommentar
Fra : fredag

Dato : 05-07-18 11:45

Det er fra Adobe Photoshop C6 og Adobe Indesign CS6 at pdf filerne bliver lavet..

Kommentar
Fra : Soren_Steen_Nielsen

Dato : 05-07-18 11:49

Jeg er ret sikker på at filnavnet skal stå inde i selve teksten/billedet for at den kan komme med ud på printet. Normalt kommer filnavnet jo heller ikke med ud når man skriver ud fra et tekstbehandlingsprogram. Filnavnet vedkommer jo heller ikke brevmodtageren.

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 05-07-18 11:49

Dem har hej ikke, derfor ikke muligt at give dig et fornuftigt svar.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 05-07-18 12:21

Tekstbehandlings programmer kan vist tage filnavnet med via sidehoved eller sidefod.
Men jeg kan ikke lige huske hvordan.

Kommentar
Fra : Soren_Steen_Nielsen

Dato : 05-07-18 12:31

Citat
Tekstbehandlings programmer kan vist tage filnavnet med via sidehoved eller sidefod.
Men jeg kan ikke lige huske hvordan.

Det er vist rigtigt nu du siger det. Men i fredags tilfælde så tror jeg at man skal ind i et pdf-redigeringsprogram for at få det med. Jeg menes ikk at have hørt om at Adobe Photoshop skulle kunne lægge filnavnet ind i billedet automatisk.

Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 05-07-18 13:27
Kommentar
Fra : fredag

Dato : 05-07-18 13:49

Hej alle, jeg skal mest bruge det hvor jeg har lavet annoncer, så det er ikke kun billeder.

Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 05-07-18 17:05
Accepteret svar
Fra : mig-selv

Modtaget 500 point
Dato : 05-07-18 23:32
Godkendelse af svar
Fra : fredag

Dato : 06-07-18 09:10

Tak for svaret mig-selv. Det var lige det jeg søgte efter. Et kanon lille program...