/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MacOS / Spørgsmål
10  hawaii7 570
Arkivere noter på Ipad - ikke i Icloud
Fra : ingelein
Vist : 293 gange
50 point
Dato : 24-06-18 09:31

Hej
Jeg har ikke tilkøbt lagerplads hos Icloud og mine 5 Gb er brugt. Jeg gider ikke de stadige påmindelser om at købe mere plads, når jeg har 40 Gb på min Ipad til rådighed.
Jeg vil gerne vide, hvordan jeg arkiverer noter på min Ipad i stedet for Icloud.
Jeg har prøvet at slå noter fra i indstillinger, med det resultat at de forsvandt. Kom dog tilbage, da jeg slog noter til igen.
Hvordan lagrer jeg på min Ipad?

Ingelein

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 25-06-18 18:35

Du skiver dem i din IPAD mappe...

Når du går ind i noter, kan du i venstre side se en oversigt over hvor noter "bor"...

Hvis du markere IPAD, når du opretter en note, kommer den til at ligge i på IPAD
Hvis du marker den Noter under Cloud ligger de der...

Hvis du ikke kan se oversigten, skal du klikke på pilen oppe til venstre, når du er i Noter.

God fornøjelse

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 25-06-18 19:16

Hej Benjamin og tak for svaret. Det er forstået, men når jeg vil flytte mine noter står der at "delte noter" kan kke flyttes. Det forstår jeg ikke. Jeg deler ikke med nogen eller andet medie. Jeg bruger noter som huskeseddel.
Er det Icloud jeg deler med? I så fald burde jeg have adgang til mine noter og bruge dem som jeg vil?
Ingelein

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 25-06-18 19:25

Så kopier din note til IPAD noter og slet derefter dubletten i Icloud mappen.

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 25-06-18 20:05

Når jeg vælger rediger i noter, får jeg ede i venstre side kun mulighederne: SLET ALLE eller FLYT ALLE. hvordan kopierer jeg?

Accepteret svar
Fra : Benjamin.Hansen

Modtaget 50 point
Dato : 25-06-18 20:10

Marker teksten i den note du du vil flytter Ctrl (cmd på mac) + a, og derefter Ctrl + c for kopi..

Opret en ny note og sæt ind Ctrl + V

Når du så har en kopi af alle dine noter, kan du slette alle på Icloud...

Årsagen til de er spærret, kan være indstillinger for Icloud og noter. Da de kan være oprettet af en anden enhed. Men du kan jo blot slette når du har en kopi, på din Ipad.

Godkendelse af svar
Fra : ingelein

Dato : 25-06-18 22:36

Tak for svaret Benjamin.Hansen.

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 25-06-18 22:49

Jeg har en metode mere...
marker den note du vil flytte, så den i menu er markeret.
Hold finger på denne og træk til venste og klik på den blå mappe, her kan du så vælge hvilken manne du vil have den i.