/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
DVD/CD Brænder der kan brænde alt?
Fra : storemolle
Vist : 289 gange
70 point
Dato : 22-06-18 00:50

Hej

Hvilke DVD/CD compo Brænder kan brænde alle slags skiver?

Med Venlig Hilsen

storemolle

Kommentar
Fra : transor

Dato : 22-06-18 02:03

Jeg tror ikke der er nogen som kan brænde alle slags, hvis det skal gøres optimalt. .
Dobbeltlags dvd og blue ray kræver en anden optik end en gammeldags cd.

Accepteret svar
Fra : Soren_Steen_Nielsen

Modtaget 70 point
Dato : 22-06-18 07:08

Citat
Dobbeltlags dvd og blue ray kræver en anden optik end en gammeldags cd.

Det er rigtigt. Men der findes drev som har to eller flere læse/skrivehoveder med tilhørende optik. En med en rød laser til CD'ere og DVD'ere, og en blå laser til BD'ere. Og evt. en infrarød laser til CD'ere.

Kommentar
Fra : Soren_Steen_Nielsen

Dato : 22-06-18 07:20

En hurtig søgning på edbpriser.dk (dem der har lavet siden om skulle skydes) har givet dette som må komme tæt på:

https://www.edbpriser.dk/produkt/lg-bh16ns55/

Ellers kan du prøve at søge her:

https://www.edbpriser.dk/computer/hardware/optisk-drev/?drev_type=bdxl+writer&sortering=pris#

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 23-06-18 15:43

Bare et forslag.
Hvis det er til TV, hvorfor så ikke købe en Android Player og smide en disk/ usb stick på den, i sidste ende sparer du en formue.
Selv har jeg ikke brændt en skive i knap 10 år, og havde jeg brændt skiver skulle prisen være 3000 X prisen på en dvd skive, en Android kan købes for 400.- og det samme for en 2TB disk +/- et par kroner.

Kommentar
Fra : Soren_Steen_Nielsen

Dato : 23-06-18 16:05

Siden brænderen skal kunne brænde alle typer diske så går jeg ud fra at den skal bruges til andet end blot video DVD'ere. Men siden mig-selv bringer det på banen så bruger jeg selv en NAS-server som jeg var heldig at købe billigt i en genbrugsbutik. Den 500 GB disk som sad i har jeg siden udskiftet med en 10 TB disk, og alle mine film og billeder er flyttet over på den. Der er naturligvis også et hav af andre ting på disken. Filmene ser jeg så via mit lokalnet.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 23-06-18 21:52

Citat
Men siden mig-selv bringer det på banen så bruger jeg selv en NAS-server som jeg var heldig at købe billigt i en genbrugsbutik. Den 500 GB disk som sad i har jeg siden udskiftet med en 10 TB disk,

Den må ´dæleme´ være af NY dato og ikke helt billig, hvis den kan springe fra 500GB til 10TB.
Men man kan jo være et heldigt svin og lave et godt køb.

Problemet kan så være en ? backup af din store disk/ server.
Hvis ikke det ligger på flere små diske, mig bekendt koster 10TB penge.

Ellers kunne man jo bare smide en ekstern disk på Routerens USB = hvis det bare er for at dele filer uden for eget net ? uden den helt store luxus, men selv det er besværligt at opsætte.

Men alt i alt, er det i sidste ende stadig billigere end bruge penge på ´skiver´ som trods alt også på sigt bliver ulæselige.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 23-06-18 21:57

Citat
Filmene ser jeg så via mit lokalnet

Også mig, men jeg har ? kun 2TB diske som til gengæld er overfyldte - og med backup i 3 kopier.

Ikke mere fra mig.

Skal lige have fyret ´heksen´ af.

Godkendelse af svar
Fra : storemolle

Dato : 07-07-18 00:32

Tak for svaret Soren_Steen_Nielsen.