/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Samliv / Spørgsmål
10  Trille7 350
Overreagere jeg overfor min kone
Fra : mabou
Vist : 438 gange
50 point
Dato : 19-06-18 09:58

hej.

min kone og jeg bor i en 3-værelses lejlighed.

Ofte, når jeg sidder og ser tv i stuen om aftenen, kommer min kone og vil tørrer sit hår med en føntørrer.

Det larmer, så meget at jeg ikke kan hører noget i tv´et.

Når jeg beder hende om, at gå ind på et af de andre værelser eller køkkenet og tørrer sit hår går hun amok og mener, at jeg skaber mig.

Hun mener, at det bare er ærgerligt, hvis jeg ikke kan hører noget, og jeg bare må vente de 10 minutter det tager for hende at tørrer sit hår.

Mit spørgsmål er derfor.

Er der en venlig sjæl herinde som vil skrive sin holdning til det.

ps. min kone læser med her

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 19-06-18 15:06

Nej du underreagerer

Det, hun siger til dig er: "Jeg har lige været i bad og er klar til små doktorlege, og så sidder du bare og glor TV. Jeg vil behandles som en kvinde!!!!! Din dødsyge stodder !!"

Eller, som du skriver:
Citat
Det larmer, så meget at jeg ikke kan hører noget i tv´et.

I tilfældet af, at du er løbet tør for viagra er der heldigvis en knap på fjernbetjeningen hvor der står "VOLUME" + - , sæt tommelfingren på + og du vil opdage at lyden bliver gradvis højere , måske så høj, at du kan overdøve den stakkels kvindes begær.

Den bedste opdragelsesmetode er dog en tur på madrassen.
GOD TUR !!

Kommentar
Fra : vic200

Dato : 19-06-18 17:28

det er helt korrekt hvad du siger til hende. Du overreagerer ikke. Du er der først og hun kommer ind og larmer, så bedes hun gå igen.
Hun gør det nok for at irriterer dig.

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 19-06-18 20:30

Du trænger til en ny kone...
Yt og ind med noget nyt...

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 20-06-18 19:35

Ja, de madammer!!! Kvinder og gamle biler er vanskelige at omgås. Men vi kan jo ikke undvære dem, kvinder altså.

Min kone har det med at kommentere alt HVAD HUN SYNES, er interessant, når vi ser tv. Og jeg gider absolut IKKE, at spilde min tid på f.eks. Krejlerkongen
"Se liè...har du set.....næh.....prøv li`at se....sådan en har vi også"......................Og jeg krummer tæ`er.

Men her har jeg en hjælper...mine høreklapper. Ser jeg Vesterns, eller Gøg og Gokke, har jeg dem på. Så kan jeg jo "ikke høre" noget, når hun kommenterer.

Jeg har yderligere udviklet "systemet": Jeg beholder dem tit på, når jeg vil have ro til at læse f.eks. aviser. selvom der ingen lyd er på.

M.

Accepteret svar
Fra : Troldepige

Modtaget 50 point
Dato : 21-06-18 23:53

Jeg synes ikke du overreagerer, medmindre du selv gør et eller andet der irriterer din kone, så dette er hendes "hævn".

Jeg er kvinde, men hvis jeg vender den 90 grader, og havde en mand, der gjorde som din kone (eller noget der ligner), så ville jeg tydeliggøre hvor irriterende det er ved, at gøre noget tilsvarende mod ham.

Man bør huske at overveje, hvordan man selv gerne vil behandles, og så behandler sin partner på samme måde.

Godkendelse af svar
Fra : mabou

Dato : 22-06-18 10:58

Tak for svaret Troldepige.