/ Forside/ Interesser / Hus og have / Til- og ombygning / Spørgsmål
10  McBobo 1070
Slibe gasbeton væg
Fra : bonning
Vist : 380 gange
100 point
Dato : 17-06-18 06:43

Hej. Jeg skal have et garderobeskab ind i en niche i entreen. Skabet er 60 cm bredt,men niechen er kun 59,5 cm nogle steder. Skal det slibes væk eller kan jeg save på en måde. Slibning støver meget.vh honning.

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 17-06-18 09:13

Du kan leje en vinkelsliber i en materieludlejning, med en "slibekop". Ligner denne:
https://www.harald-nyborg.dk/p9927/diamant-slibekop-oe-105mm

Jeg brugte den til at fjerne fliseklæb, fra gasbeton væg.
Den er effektiv, men den støver desværre. Mener nu, der kunne sættes støvsuger til den.

M.

Accepteret svar
Fra : Eyvind

Modtaget 100 point
Dato : 17-06-18 13:25

Hold gasbetonen fugtig og brug en bred spartel. Materialet er rimeligt blødt at skrabe i.

Godkendelse af svar
Fra : bonning

Dato : 18-06-18 16:23

Tak for svaret Eyvind.Det er nok den måde der sviner mindst ????