/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
win 10
Fra : kivi
Vist : 239 gange
100 point
Dato : 16-06-18 10:15

efter opdatering af win 10 har min nabo fået lavet et eller andet så når han vil logge på google får han besked på at han skal have tilladelse fra en voksen ,han står som administrator når man ser efter , hvor går man ind og ændre det

Kommentar
Fra : transor

Dato : 16-06-18 10:34

Der er noget galt med din nabos opfattelse. Man kan ikke være administrator af google. Hvis han vil logge ind må han danne en ny google mailadresse med ærlige data og en voksen alder ()fødselsår)

Kommentar
Fra : kivi

Dato : 16-06-18 10:52

microsoft kommer frem med at forældre skal give tilladelse til at gå på google men hvor slår det fra

Kommentar
Fra : netop

Dato : 16-06-18 11:35

Citat
efter opdatering af win 10 har min nabo fået lavet et eller andet så når han vil logge på google får han besked på at han skal have tilladelse fra en voksen ,han står som administrator når man ser efter , hvor går man ind og ændre det

Det kræver vist lige en lidt mere uddybende forklaring...

Citat
microsoft kommer frem med at forældre skal give tilladelse til at gå på google men hvor slår det fra

Hvor kommer Microsoft frem med det henne?

Kommentar
Fra : kivi

Dato : 16-06-18 12:19

når du trykker på google ikonet kommer den frem og vil have forældre tilladelse til at du bruger google crom

Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 16-06-18 12:22
Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 16-06-18 23:40

Citat
når du trykker på google ikonet kommer den frem og vil have forældre tilladelse til at du bruger google crom

Citat
https://support.office.com/da-dk/article/jeg-bliver-spurgt-om-forældresamtykke-når-jeg-logger-på-office-med-min-microsoft-konto-4ce13757-4aea-4247-aff3-087c8c62722c?ui=da-DK&rs=da-DK&ad=DK

Da jeg lavede mine Google konto/ mails skrev jeg en alder der ikke burde eksistere i DK.
Der imod beder/bad de om at jeg skulle oprette en mail/ telefonnummer til backup /som sikkerhed, og det har jeg så haft brug for, da jeg købte en mobilos og brugte samme oplysninger til mine konto´s.

Men du kunne jo have besøg af en u-vedkommende Mallevare der vil have lidt oplysninger.
Og mig bekendt har Google netop strammet op på reglerne, men ved så ikke om det bare gælder Email eller Login på Google.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 17-06-18 12:11

Det er muligt, at du kan rette det her:

Klik nede på luppen
skriv netplwiz
Klik så oppe på " netplwiz kør kommando "

Nu kan rette på tilladelser

Kommentar
Fra : kivi

Dato : 21-06-18 18:12

det viser sig at forældrekontrollen var aktiveret og ligemeget hvad jeg gjorde så kunne jeg ikke få lov til ændre det så nu bliver den nulstillet

Annuller spørgsmålet
Fra : kivi

Dato : 21-06-18 18:15

Jeg har desværre ikke modtaget et gyldigt svar, og annullerer derfor dette spørgsmål