/ Forside/ Interesser / Fritid / Sport / Spørgsmål
10  Klaudi 1810
VM fodbold.
Fra : Mosebaek
Vist : 779 gange
260 point
Dato : 14-06-18 10:25

Er der danske tv stationer, der sender Danmarks kampe ?? Eller må man, som i Formel1, ty til udenlandske. (RTL).

Tvivler dog på ret mange udenlandske, sender DK`s kampe.

M.

Kommentar
Fra : ferik

Dato : 14-06-18 10:58
Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 14-06-18 15:35

Fin oversigt, men kun TV2.

Lad den stå et par uger...

Vi har jo også tyske og svenske programmer.

Kommentar
Fra : ferik

Dato : 14-06-18 15:41

https://www.tvsporten.dk/
forskellige sport

Kommentar
Fra : ferik

Dato : 14-06-18 15:44

https://www.flashscore.dk/
resultater forskelelige sports grene
vælg en dato

Kommentar
Fra : ferik

Dato : 14-06-18 15:57

her lige en plan for de store atletik stævner

https://oslo.diamondleague.com/home/

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 14-06-18 18:30

Citat
Lad den stå et par uger...

Det kan jeg altså ikke klare, jeg er 75 år.

..... nåe, du mener linket.

Takker for tips. Har ikke rigtig kigget på det endnu. Ser foreløbig Rusland og Saudi arabi.

M.

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 14-06-18 18:36

linket = tråden.

M.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 14-06-18 20:55

Nu er jeg ikke den store tilhænger af sport, slet ikke 2 hold med xx antal spillere der når de ENDELIG ? fanger bolden - sparker den af H til..

Men på pc er der mange muligheder, ikke noget jeg som skrevet selv er bruger af:
https://www.google.dk/search?q=free+sports+streaming&oq=free+sports&aqs=chrome.1.69i57j0l5.7921j0j7&sourceid=chrome&ie=UTF-8

https://www.google.dk/search?ei=obkiW4bhMILI6ASAxJfIBg&q=football+live+streaming+free+links&oq=free+sports+streaming&gs_l=psy-ab.1.1.0i71k1l8.0.0.0.12605.0.0.0.0.0.0.0.0..0.0....0...1c..64.psy-ab..0.0.0....0.iSfFn9oKW70

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 14-06-18 20:57

Ved ikke om teksten bliver vist korrekt, men sådan.
Citat
Fodbold VM varer fra d. 14. juni til d. 15. juli og herunder er sendeplanen.

VM sendeplan gruppespil

Søg:
Dato   Kl.   Hold   Hold   Gr.   Kanal   Kvalitet
14/6   17:00   Rusland   Saudi Arabien   A   TV 2   UHD
15/6   14:00   Egypten   Uruguay   A   TV 2   UHD
15/6   17:00   Marokko   Iran   B   TV 2   UHD
15/6   20:00   Portugal   Spanien   B   TV 2   UHD
16/6   12:00   Frankrig   Australien   C   DR1   HD
16/6   15:00   Argentina   Island   D   DR1   HD
16/6   18:00   Peru   Danmark   C   TV 2   UHD
16/6   20:00   Kroatien   Nigeria   D   DR1   HD
17/6   14:00   Costa Rica   Serbien   E   DR1   HD
17/6   17:00   Tyskland   Mexico   F   TV 2   UHD
17/6   20:00   Brasilien   Schweiz   E   DR1   HD
18/6   14:00   Sverige   Sydkorea   F   DR1   HD
18/6   17:00   Belgien   Panama   G   TV 2   UHD
18/6   20:00   Tunesian   England   G   DR1   HD
19/6   14:00   Columbia   japan   H   DR1   HD
19/6   17:00   Polen   Senegal   H   TV 2   UHD
19/6   20:00   Rusland   Egypten   A   TV 2   UHD
20/6   14:00   Portugal   Marokko   B   TV 2   UHD
20/6   17:00   Uruguay   Saudi Arabien   A   TV 2   UHD
20/6   20:00   Iran   Spanien   B   TV 2   UHD
21/6   14:00   Danmark   Australien   C   TV 2   UHD
21/6   17:00   Frankrig   Peru   C   TV 2   UHD
21/6   20:00   Argentina   Kroatien   D   DR1   HD
22/6   14:00   Brasilien   Costa Rica   E   DR1   HD
22/6   17:00   Nigeria   Island   D   DR1   HD
22/6   20:00   Serbien   Schweiz   E   DR1   HD
23/6   14:00   Belgien   Tunesien   G   DR1   HD
23/6   17:00   Sydkorea   Mexico   F   TV 2   UHD
23/6   20:00   Tyskland   Sverige   F   TV 2   UHD
24/6   14:00   England   Panama   G   DR1   HD
24/6   17:00   Japan   Senegal   H   DR1   HD
24/6   20:00   Polen   Colombia   H   TV 2   UHD
25/6   16:00   Uruguay   Rusland   A   TV 2 Sport   HD
25/6   16:00   Saudi Arabien   Egypten   A   TV 2   UHD
25/6   20:00   Iran   Portugal   B   DR3   HD
25/6   20:00   Spanien   Marokko   B   DR1   HD
26/6   16:00   Danmark   Frankrig   C   DR1   HD
26/6   16:00   Australien   Peru   C   DR3   HD
26/6   20:00   Island   Kroatien   D   DR1   HD
26/6   20:00   Nigeria   Argentina   D   DR3   HD
27/6   16:00   Mexico   Sverige   F   TV 2   UHD
27/6   16:00   Sydkorea   Tyskland   F   TV 2 Sport   HD
27/6   20:00   Schweiz   Costa Rica   E   TV 2 Sport   HD
27/6   20:00   Serbien   Brasilien   E   TV 2   UHD
28/6   16:00   Japan   Polen   H   DR3   HD
28/6   16:00   Senegal   Colombia   H   DR1   HD
28/6   20:00   England   Belgien   G   TV 2   UHD
28/6   20:00   Panama   Tunesien   G   TV 2 Sport   HD

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 14-06-18 20:58

Og det var ´kun´ de indledende kampe, alt andet skal man vist gætte sig til, på nuværende.

Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 15-06-18 17:11
Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 15-06-18 19:16

Fine links, det kunne være fint hvis nogle af dem løbende kunne opregne resultater?

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 15-06-18 19:41

Citat
Fine links,

....nemlig! Kan jeg helt tilslutte mig. Nu skal vi se Portugal - Spanien. Bliver nok en klasse kamp.

M.

Kommentar
Fra : Reset

Dato : 16-06-18 07:29

Citat
Fine links, det kunne være fint hvis nogle af dem løbende kunne opregne resultater?

Hvis du scroller lidt ned på denne side https://www.bold.dk/vm/ vil du i højre side, kunne se de forskellige gruppers øjeblikkelige placering. Under hver gruppe er der mulighed for, at klikke sig frem til orientering om resultaterne.

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 16-06-18 17:28

Flot klaret Australien, er ikke sikker på at vi kan slå dem, nu må vi vinde over Peru.

Endnu flottere Island, de er vist ikke mange flere end i Århus, men jo rigtige vikinger.

Og Ronaldo er jo nu klart foran Messi, der brændte.

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 16-06-18 20:04

Så vandt Danmark, med lodder og trisse. Efter min mening ikke helt fortjent. I nåde nazareth, hvor det brændte på, ind imellem. Og Peru lavede lige en Elkjær.

M.

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 17-06-18 19:36

Jeg så ikke Kroatien vinde og Serbien var vist også heldige.

Men jeg så Tyskland tabe og her har jeg et problem,
vort barnebarn bor i Tyskland og holder med dem.
Noget jeg ikke må sige for hans farmor: Tyskland er et tegneserie hold.

Nu venter der en ny sensation, hvis Schweitz slår Brasilien?

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 17-06-18 23:05

Citat
Nu venter der en ny sensation, hvis Schweitz slår Brasilien?

Det gjorde de så ikke, men det må næsten føles som en sejr, at slå mægtige Brasilien.

Og igen, Brasilien består af over 200 mill. mennesker. Schweitz af 8,5 mill.
Island 330,000 mennesker, fik et point mod Argentina 45 mill.

Selvfølgeligt kan man ikke sætte det op på den måde, men de store lande har alligevel nogle flere talenter at tage af. (Skulle man tro).

M.

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 17-06-18 23:16

Går vi så videre i den "logiske" tankegang burde Brasilien have scoret 24 mål.

M.

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 18-06-18 16:15

Lidt tankespind:
Sådan en VM afslutning, og også EM afslutning, er i grunden lidt (meget) tilfældigt.

Her til VM, er to så stærke nationer som Italien og Holland ikke med. Det viser jo at sådan en turnering, ikke altid er efter "rangfølge".

Vi var jo nok heller ikke pludseligt Europas bedste hold i 1992.

Tyskland er forsvarende VM mestre, og spiller nu som en sæk rådne kartofler.

Okay, der sker jo også udskiftninger på et hold, over fire år.

M.

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 18-06-18 19:42

De europæiske klubber klarer sig jo fint, bortset fra Tyskland
og England bør jo kunne slå Tunesien?

Den næste skæbnekamp for os bliver mod Australien...

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 20-06-18 19:34

Efter tidlige mål af Portugal og Uraguaj,
alt for meget kedeligt trllleri i moderne fodbold,
håber Spanien gør det bedre...

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 20-06-18 20:49

Citat
håber Spanien gør det bedre...

Foreløbig en halv time uden mål.

Lidt sjov statistik:
Ronaldo har, med sit mål mod Marokko scoret 85 mål, dermed har han rekorden i europæisk landshold fodbold. Den forrige rekord er fra 1956. Ved Ferenc Puskas, fra Ungarn, med 84 mål.
Kan godt huske Puskas, han var alles helt tilbage i vores skoletid.

Jeg kan godt huske Puskas og Ungarn, næsten sad på det hele, i international fodbold.

Et kuriosum: Verdens rekorden i landshold sammenhæng, har en IRANER ?? med 109 mål.

M.

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 24-06-18 20:31

Det jeg godt kan lide ved dette VM, er den fine rase opdeling,
11 brune mod 11 hvide, 11 sorte mod 11 skævøjede osv.

Er ikke sikker på vor skæbnekamp mod Frankrig helt lever op til dette?

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 26-06-18 19:12

Flot klaret, og Peru tog jo spændingen ude af kampen for os.

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 26-06-18 20:43

Citat
Flot klaret, og Peru tog jo spændingen ude af kampen for os.

Ja, og man skulle tro at danskerne kendte dette resultat på forhånd.

En slem gang søvngænger fodbold. Man skulle tro der var tale om matchfixing. Så ud som begge hold var tilfreds med uafgjort.

M.

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 27-06-18 12:39

Men måske ikke klogt af Frankrig at de ikke lod os vinde?
Argentina her dummet sig et par gange men gør det næppe igen.

Tyskland har det lettere end Sverige
og Belgien England bliver næppe en ny tøsekamp??

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 27-06-18 19:39

>Tyskland har det lettere end Sverige
men det gik lige modsat.

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 27-06-18 22:24

Citat
>Tyskland har det lettere end Sverige
men det gik lige modsat.

"Hovmod står for fald". Nu er det i den grad, svenskerne der har håneretten.

http://sport.tv2.dk/fodbold/2018-06-24-saadan-saa-det-ud-da-tyske-ledere-haanede-sverige-forbund-undskylder

Det er noget af en nedtur for ham pille næse Löw. Vinde VM i 2014, og denne gang ikke videre fra gruppespillet.

M.

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 29-06-18 09:46

Belgien spillede godt men jeg tror England lurepassede ligesom Frankrig.
de vil hellere møde Columbia end Japan.

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 29-06-18 10:38

Jeg synes de sidste kampe her vi har set, virker lidt for udspekulerede. Fyldt med taktik.

Ikke just kønt at se på. Men det er nok "moderne" fodbold.

Reel sport er det ikke mere. Det er efterhånden èn stor pengemaskine, med mia i spil.

M.

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 01-07-18 22:51

Den - Cro.

Ikke pænt sige det, men fjerner man de danske briller, er Kroatien det bedste hold. Meget bedre til at finde hinanden. Drible stærke. Afleveringer, der sidder lige i skabet. Her kunne DK slet ikke være med.

UDE AF WM. Det bedste hold vandt. Men vi var det næst bedste hold, i den kamp.

M.

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 03-07-18 11:48

Ja, ikke godt med så mange brændte straffespark på samme dag, og vi er ude.

Brasilien klart videre, men jeg slukkede da Japan førte 2-0. sådan kan det gå...

Jeg tror at Schweitz og England vinder i dag?

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 03-07-18 19:49

Sportens overdrev:
At sende dødstrusler mod en fodboldspiller, for misset straffespark. (Nicolai Jørgensen) Er jo fuldstændig ude af proportioner. Hvad med "den store kanon", Chr. Eriksen, der også missede.

Noget andet er, straffespark konkurrencer er jo en fuldstændig tilfældigt afgørelse, i mine øjne.
Går målmanden til den rigtige side, eller den forkerte.........okay, enkelte skytter kan placere den oppe i trekanten, hvor mål vogteren ikke har en chance, men ellers.........

M.

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 03-07-18 20:25

Ingen brænder vel et straffespark med vilje, med mindre man bliver betalt for det,
og det sker næppe på det danske landshold.

Og flot Sverige vandt, foreløbig klarer Colombien sig flot mod overmagten England.

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 03-07-18 22:09

Ja, nu er der 2x15 min. Jeg håber Columbia vinder. Hepper som regel på de undertippede.

M.

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 07-07-18 09:35

Ja, det går heldigvis ikke efter national størrelse i fodbold, Belgien slog Brasilien.

Nu ser vi det måske igen hvis Sverige slår England?

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 07-07-18 09:57

Næh, godt at se, de små lande sagtens kan være med. Også tydeligt at se, de store kanoner som Messi, Ronaldo, og Neymar, ikke ene kan afgøre en kamp.

De er alle ude. Synes de er noget opreklameret.

Nu mangler vi bare at Sverige ekspederer Kane og Co. ud. Jeg tror sagtens de kan.

M.

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 08-07-18 08:59

Så lykkedes for Kroatien, men ikke for Sverige.

Nu er der kun to store og to små europæiske lande tilbage...

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 08-07-18 10:05

Jeg under vurderede englænderne, eller det modsatte med svenskerne. Troede ikke, de kunne lægge så stor pres på svenskerne, som ind imellem havde nok at gøre med at få bolden ud af egen straffesparkfelt.

Rusland ude. Straffespark.......første betingelse er, at de skyder inden for mål feltet.
Vi fik igen set en "Elkjær".

M.

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 11-07-18 14:39

Så vandt de overvejende sorte frankmænd over de kun lidt færre sorte belgiere,

i aften får vi nok flere rigtige, indfødte, europæere på banen og mon ikke England vinder?

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 12-07-18 09:49

Hvis Kroatien også slår Frankrig, en ny sensation ved dette VM.

Belgien England er ret åben og ret ligegyldig.

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 12-07-18 10:13

Jeg troede faktisk, at England kunne slå Kroatien, at dømme efter deres spil mod Sverige.
Men, det gamle ord om at et hold bliver ikke bedre end modstanderen tillader, gælder nok stadigvæk.
Citat
Hvis Kroatien også slår Frankrig, en ny sensation ved dette VM.

Tror faktisk de kan. Ser ud som et hold der ikke giver op. Og vi har jo set, de "store hold" falde på stribe. Helt i orden med noget fornyelse.

M.

Accepteret svar
Fra : svendgiversen

Modtaget 260 point
Dato : 14-07-18 20:35

Flot af Belgien og flovt af England,

nu mangler vi lige at Kroatien slår Frankrig for dette VM hest store overraskelse...

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 15-07-18 11:55

Citat
Flot af Belgien og flovt af England,

nu mangler vi lige at Kroatien slår Frankrig for dette VM hest store overraskelse...

Nemlig!! Beder til de slår Frankrig.

Vi har tydeligt set, at favorit værdigheden ikke vinder fodbold kampe. Der skal følges op.....

M.

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 15-07-18 19:17

Trist trist trist. Jeg kan ikke forstå at det giver straffe, når bolden bliver sparket op på armen.
Skal spillerne til at løbe rundt i spændetrøje, for at et arm ikke skal komme i vejen???

I "gamle dage", blev der skelnet i mellem, om det var forsætlig brug af armen, eller ej.

Kroaterne havde mindst to store chancer, som de burde have udnyttet. To flotte indlæg langs med målet, angriberen i modsatte side var helt fri, men lader bolden rulle ud til indkast.

Sådanne chancer skal udnyttes. Men okay, det ser selvfølgeligt nem ud, når man selv sidder i lænestolen.

M.

Godkendelse af svar
Fra : Mosebaek

Dato : 18-07-18 10:05

Tak for svaret svendgiversen.

Ja, så er dette VM gemt og glemt. Skuffende resultat til sidst. Jeg tror der er underhåndsaftaler og politik i det, som i så meget andet. FIFA er jo ikke for pænt i kanterne.

FIFA burde også lægge loft over de uhyrlige summer der er i fodbold kontrakter.

Her tænker jeg ikke mindst på Ronaldo. Kan godt forstå FIAT arbejderne blev harm.

Det er jo helt ude af proportioner.

M.

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 18-07-18 10:41

Selv tak, ja ikke altid de bedste vinder.