/ Forside/ Interesser / Rejser / Rejser & Udflugter / Spørgsmål
10  jakjoe 1830
Ver. gode rejseapps/hjælpemidler
Fra : Thomas7901
Vist : 135 gange
25 point
Dato : 06-06-18 08:54

Forleden dag postede jeg et spørgsmål, men fik desværre lavet linket forkert. Derfor prøver jeg igen

Jeg har længe været passiv herinde og samtidig fået hjælp ud fra de gode indlæg der kommer. Nu tænkte jeg at det var min tur.

Min kæreste og jeg er de seneste år blevet mere miljøbevidste, og har derfor besluttet os til at tage på en togferie ned gennem Europa her i sommeren 2018. Jeg vil i den forbindelse høre om I har forslag til gode apps og hjemmesider i den forbindelse? Jeg har selv fundet en del på denne side: https://interrailguide.dk/de-bedste-rejse-apps/ som jeg egentlig synes vare meget god.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 06-06-18 22:14

Gav et link i dit slettedespørgsmål - bruger det selv og det er ganske nyttigt, samt man kan ´pinne´ billeder og andet ind i ruten som kan gøres offentlig via Google til venner og bekendte.

Kommentar
Fra : Otnob

Dato : 06-06-18 23:16

Ja han burde i det mindste have takket for dit svar, men han er jo ny på "kan.du."

I øvrigt var hans eget link udmærket og ligeledes dit.

Kommentar
Fra : dogvillestar

Dato : 09-06-18 06:48

Er lige kommet hjem i går fra en måned lang tur til Vietnam, hvor jeg kørte rundt på MC, og hér er de app's jeg nødigt ville undvære (i øvrigt min 3. MC rundrejse i landet):

Google Maps - med offlinekort downloaded inden turen

Maps.me - med offlinekort downloaded inden turen

Grab - til bestilling af mc/bil hvis man ikke selv vil køre (efter byturen )

Booking.com - Hotel booking

Agoda - Hotel booking

Hotels.com - Hotel booking

Grunden til 3 hotel apps? Det samme hotel kan være dyrt i en app, men billigere i en anden.
Søg hotellet på Google, så kan man se hvilken app der er billigst for det samme hotel

Vietnamese Pro - Parlør (find én på den/de sprog I 'kommer' ud for.

Say Hi - online oversættelse

Google Translate - online oversættelse

XE Currency - Til valuta kurser, den kan stort set alle i real time

Køb evt. et lokalt SIM kort hvis I skal være i et land længe, det er det billigste.
Nogle teleoperatører dækker i flere land med det samme SIM kort.
I Vietnam købte jeg et lokalt SIM kort - Mobiphone - for ca. 55,- Dkr., og det virkede hele måneden, og virker sikkert endnu 2 GB upload/datatrafik dagligt.

Go' tur