/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Smalltalk / Spørgsmål
10  Camillasm.. 12371
Urimelige miljø afgifter
Fra : svendgiversen
Vist : 340 gange
155 point
Dato : 04-06-18 15:52

Vi er et ældre pensionist ægtepar der prøver at spare,
både med solceller og varmepumpe.

Alligevel bliver vi pålagt næsten 10.000 kr i El og over 10.000 kr i natur gas.
Og over halvdelen er afgifter.

Om El: Brugt for kun 113 kr.
Elafgift 311 kr
PSO tarif 71 kr

Hvem har vedtaget disse?

Om natur gas: I alt 3,519 kr
naturgas afgift: 942 + 243 + +970 +1825 kr.
co2 afgift: ialt over 500 kr + lidt NOx afgift

Natur gas er da vist grøn energi i forhold til kul,
Hvorfor så disse afgifter??

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 04-06-18 16:19

Citat
Hvorfor så disse afgifter??

Fordi staten skal have penge i kassen, til vor fælles husholdning.

M.

Kommentar
Fra : modersvilje

Dato : 04-06-18 16:47

Fordi staten har bestemt at du/I/danske danskere skal betale for den store strøm af bekvemmelighedsindvandrere/flygtninge der skal have bolig-forsørgelse før danske pensionister kan få bare lidt velfærd (du ved de mennesker der hele livet har betalt skat for at kunne trives i velfærden som diverse regeringer har givet til asylansøgerne der har flygtet fra de lande de nu holder ferie i) Hvorfor vi som danske danskere ikke har sagt stop til velfærdforringelsen af vore pensionister er mig en gåde og jeg vil spørge min folketings-repræsentant hvorfor jag skal forsørge indvandrere som ikke har kontrol over deres kriminelle børn og som i mange år har levet på dansk forsørgelse! Jeg ønsker deres hjemrejse nu!
mv2

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 04-06-18 19:46

Fuldstændig enig, modersvilje. Men jeg orker næsten ikke at tænke på det mere.
Der sker ikke en hujende fis. Er der endelig èn, der prøver at træde i karaktèr, f.eks. Støjberg, bliver vedkommende "jordet" øjeblikkeligt.

Folketinget, EU, alle vasker hænder, og lader "stå til".
Nu får vi snart en perker-elsker mere i Folketinget, nemlig Jens Rohde.

Lille Danmark stander i våde, som aldrig før. Endnu mere alvorlig end besættelsen.

M.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 04-06-18 22:06

Staten er vist ved at samle ind til den meget ønskede bro fra Als til Fyn.

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 07-06-18 21:59

Efter at ha' læst modersvilje og Mosebaeks indlæg er der slet ikke brug for mine kommentarer, de bliver blot en gentagelse.

Modersvilje & Mosebaek, jeg er fuldstændig og absolut enig i, hvad i skriver.

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 10-06-18 19:23

Helt urimeligt at pensionister, der sparer på energien,
skal finansiere, eksempelvis indvandrede bekvemmeligheds flygtninge.

> Hvorfor vi som danske danskere ikke har sagt stop til velfærdforringelsen af vore pensionister er mig en gåde og jeg vil spørge min folketings-repræsentant hvorfor jag skal forsørge...

Og hvad gør vi så for at få ændret denne skæve tendens?

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 10-06-18 20:11

Bortset fra dine? tal, så købte jeg en ny varmepumpe (qlima varmepumpe) og den har tjent sig ind efter et år så nu er den ? gratis at bruge nu (laveste forbrug er på 30kwt og max på130kwt pr måned/ dette år), men EL selskabet kunne ikke finde ud at betale mig penge tilbage = der var ebnforskel på 10,000- årligt efter den nye pumpe.
Og den kostede 8000.-.

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 10-06-18 21:45

Nu er det ikke lige det spørgsmålet drejer sig om,
men vi betalte næsten det dobbelte for vor varmepumpe, med nabo rabat,
men så er det en Toshiba med mange muligheder, også køling om sommeren,
min hidtil bedste investering, der har halveret vore naturgas udgifter,
men også hos os kniber det med tilbagebetalingerne.

Igen, hvorfor skal vi, der prøver at spare, straffes med urimelige afgifter?

Og det hjælper vel næppe at stemme rødt ved næste valg??

Accepteret svar
Fra : Kaptajn-Tommy

Modtaget 155 point
Dato : 11-06-18 14:45

Citat
Igen, hvorfor skal vi, der prøver at spare, straffes med urimelige afgifter?

Skatter og især afgifter har kun et formål, nemlig,- at adfærdsregulere befolkningen i en bestemt retning. I dit tilfælde, at spare på energien. Det kan du ikke, og derfor må du betale en urimelig høj pris for energien. Har du tænkt på, hvor overskuddet fra feks. vindmøllestrøm går hen..? Hvem mon får den strøm gratis..? Det er ihvertfald ikke den danske hr & fru Frikadelle.

Nu gentager jeg det, som jeg har skrevet oceaner af gange:

Mange forbinder, fejlagtigt, højere skatter og afgifter med bedre velfærd. Men det har, i praksis, vist sig at være helt forkert. Vi har aldrig betalt så meget i skatter og afgifter, som vi gør i dag, og vores kerneydelser i den offentlige sektor er ikke blevet bedre af det. Tværtimod. Nybagte mødre sparkes ud af hospitaler få timer efter fødsel, ældre får lov til at spise vakuumpakket op til en uge gammel mad, og svage og hjælpeløse borgere kan ligge i eget pis og afføring i op til flere dage.
Til gengæld har vi råd til at sponsorere musikevents, indkøbe el-cykler til 80.000 kr. stk., taxaboner til dovne unge, selvlysende bænke og cyklende julemænd. Mens patienter får sparekniven, bliver der købt kunst for flercifrede millionbeløb på sygehuse.
Foruden, fratrædelsesgodtgørelser i millionklassen. Underskudsforretninger såsom Letbaner i Århus. Flygtninge & migranter som har første ret på boliger, betalt af danskere. Til sidst men absolut ikke mindst, et kæmpemæssig kontingentbeløb til fallitboet EU, med en drukkenbolt som formand.

Lad os alle synge:
Der er et yndigt land.....................................

Godkendelse af svar
Fra : svendgiversen

Dato : 12-06-18 11:35

Tak for svaret Kaptajn-Tommy.

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 12-06-18 11:44

Selv tak, hr. Giversen