/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Ventilationsanlæg om sommeren?
Fra : Hijklm
Vist : 195 gange
50 point
Dato : 31-05-18 08:15

Vi har overtaget brugen af et ventilationsanlæg i det hus vi er flyttet ind i, men uden at vi er blevet eksperter i at bruge det. (Danfoss Air)
Har læst manualen, men er stadig lidt i tvivl om hvordan det skal indstilles for at vi ikke bliver kogt i sommervarmen.
Kan I hjælpe?
Skal blæseren køre om sommeren, eller skal den skrues helt ned? Og den kan bypasse hvis temperaturen er over noget bestemt, skal vi bruge dén funktion til at få et køligt hus?

Lige nu står den på 'behov' i indstillingerne. Men rumtemperaturen er højere end udenfor. Hjælp....

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 31-05-18 09:09

Et ventilationsanlæg har ikke kræfter eller magt til at gøre noget særligt ved jeres temperatur i huset. Men lidt kan du gøre. Kør så høj fart i kan holde ud (af hensyn til støjen. Og kør med tvunget bypass, eller sæt ønsket indblæsningstemp så den prøver at fange 15°. Så vil anlægget i det mindste natkøle en anelse. Ellers gør som andre, lav gennemtræk. At slukke giver slet ingen mening. Anlægget suger fra dine vådrum og du har brug for al den ventilation du kan få i de rum.