/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Startkrans
Fra : jensviggo
Vist : 328 gange
50 point
Dato : 31-05-18 07:09

Har lige købt en brugt Murray Sentintal havetraktor, i går ville den ikke starte, starteren kørte rundt.

Åbnede indtil starteren, tandkransen der sidder på starteren var slidt op, og kunne derfor ikke gå i indgreb.

Hvor kan jeg købe en nu tandkrans, ikke ny starter.

Kommentar
Fra : TEAS

Dato : 31-05-18 07:19

Lyngby Teknik A/S har reservedalene.
Start kransen koster 490,00Kr
mvh
Teas

Kommentar
Fra : jensviggo

Dato : 02-06-18 06:48

Det er starterens lille tandkrans der går i indgreb med motorens store tandkrans.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 02-06-18 20:39

Prøv DBA/ andet, der er rigtig mange dele til salg, lige til din, og sikkert andre der har samme motor.

Hvis den/ tandhjulet kan kan skrues af, så er det sikkert ikke særligt dyrt, men mange har loddet/ limet det fast og er næsten umuligt at rykke fra hinanden, ellers ny motor.

Accepteret svar
Fra : TEAS

Modtaget 50 point
Dato : 02-06-18 21:13

Det er en B&S motor du har.
Tandhjul til B&S starter motor koster 64,00Kr hos Lyngby Teknik.

mvh
Teas

Kommentar
Fra : transor

Dato : 03-06-18 15:59

Det der sidder på startmotoren ville jeg nu kalde et tandhjul.
Det er ret fantastisk at det skulle være slidt op, hvis der ikke er andet galt . Måske er det noget med fjederen eller startrelæet så starteren måske har kørt med i længere tid, sammen med motoren.
det skal du have rettet ,og ikke bare sætte nyt tandhjul i.

Kommentar
Fra : jensviggo

Dato : 04-06-18 07:47

https://ibb.co/eqcuk8

Her, det defekte tandhjul, som det sikkert viser, kan ikke gå i indgreb med tandkransen.

Kommentar
Fra : TEAS

Dato : 04-06-18 10:56

Du KAN se om tandhjulet er ødelagt eller begge dele.
Afmonter begge dele og tag det med til en der forhandler B/S motorer

Godkendelse af svar
Fra : jensviggo

Dato : 21-07-18 06:45

Tak for svaret TEAS.