/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Smalltalk / Spørgsmål
10  Camillasm.. 12371
Udvælgelse
Fra : svendgiversen
Vist : 360 gange
100 point
Dato : 30-05-18 21:23

Jeg ser dagligt storkeungerne her på TV syd,
ud af 6 æg kom der tre og så 3 dage senere kom nummer 4.

Den sidste er meget mindre og overlever næppe?
og det gør evt. unger i de sidste 2 æg slet ikke.

Og så kom jeg til at tænke på forskellen mellem dyr og mennesker.

Hos dyrene er det den der først stikker snuden frem, der overlever,
Det gælder primært om ar føre rasen videre...

Sådan var det sikkert også engang for os mennesker,
men tænk på hvad der i dag ofres for at holde de svageste i live?

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 30-05-18 22:59

Citat
Sådan var det sikkert også engang for os mennesker,
men tænk på hvad der i dag ofres for at holde de svageste i live?

Ja tænk en gang hvor heldig du er!

Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 31-05-18 00:39
Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 31-05-18 10:21

Jeg har intet imod at vi gør så meget for at holde vore svageste i live,
jeg har selv familie medlemmer der har nydt godt af det,
og det modsatte, før kuvøsen.

Men inden for dyreverdenen er der ingen kuvøser, kun de stærke overlever.
Nu må vi se om den 4. lille storkeunge også gør det...

Om jeg selv er svagelig, Ja men jeg er da blevet 75 år.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 31-05-18 12:08

Svend - du kravler da bare op og mader det lille kræ med de sjældne klokkefrøer. Husk at gumle lidt på frøen inden du propper den ned i næbet. Hold øje med storkemor for hun bliver let mopset.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 31-05-18 17:06

Citat
Svend - du kravler da bare op og mader det lille kræ

Og så kommer du også i TV syd

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 31-05-18 19:09

Øv - jeg kan vist ikke se TV syd.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 31-05-18 22:36

Sikker på det ikke er Golf kugler de flytter rundt med??
ELLER, var det et andet spørgsmål

Sæt et kamera op og du går ikke glib/P af meget:
https://www.google.dk/search?q=vildtkamera&oq=cildtkamera&aqs=chrome.1.69i57j0l5.11893j0j8&sourceid=chrome&ie=UTF-8

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 31-05-18 22:39

Citat
Øv - jeg kan vist ikke se TV syd.

Hvor ligger SYD henne? for andre er der langt til de Nordiske lande = med UBÅD og andet.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 01-06-18 08:25
Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 01-06-18 09:58

Godt fundet ans, for de der ikke kan se TV Syd.

Den lille 4. unge æder tilsyneladende godt med her til morgen.

Men når reden er filmet er der jo opsyn med den,
og det undrer mig at man, storkene eller andre, ikke fjerne de sidste to æg?

Det er måske meningen at storkene skal klare det hele selv,
men man fodrer dem jo tilsyneladende...

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 02-06-18 10:46

Er der langt til SønderJylland, hvis man vil se TVS med de der storkeunger når Svend G mader dem.
Flot fundet af Ans, som vist ikke lige bor i det SønderJyske.

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 02-06-18 11:03

Jeg mader dem ikke, det gør storke far og mor, vist delvis med lånte frøer?

Den lille 4. unge lever endnu, og ja ans er sikkert københavner, iøvrigt nu med kandu jubi.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 05-06-18 20:21

Ans er ikke Københavner, som jeg forestiller mig, men kun en provinsianer.
Man er kun Københavner indenfor portene Øster, Nørre og Vester.

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 05-06-18 21:46

Nu er det ret ligegyldig for den lille storkeunge om ans er født uden eller inden for voldene,
min første skolefrøken sagde cikel i stedet for cykel, det tror jeg ikke ans gør?

Kommentar
Fra : ans

Dato : 06-06-18 09:39

svendgiversen

Citat
Den lille 4. unge lever endnu, og ja ans er sikkert københavner, iøvrigt nu med kandu jubi.

så skriver du

Citat
Nu er det ret ligegyldig for den lille storkeunge om ans er født uden eller inden for voldene,
min første skolefrøken sagde cikel i stedet for cykel, det tror jeg ikke ans gør? Indsæt dit citat her

Hvorfor antager du så, at jeg er københavner

Jeg har ikke "jubi", men kom til at tænke på, hvor sjovt det tidligere har været på kandu.

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 06-06-18 10:33

Dit store kendskab til hovedstaden.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 06-06-18 13:58

Mit store kendskab til hovedstaden !!!!!!!!!!!

Du kan være glad for, at jeg ikke antager dig for at være politiker, med det kendskab du har

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 06-06-18 21:17

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 09-06-18 15:36

Og den lille 4. unge døde...

Accepteret svar
Fra : ans

Modtaget 100 point
Dato : 09-06-18 20:19
Godkendelse af svar
Fra : svendgiversen

Dato : 09-06-18 21:27

Tak for svaret ans.