/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
Ingen lyd efter Windows opdatering.
Fra : ara
Vist : 209 gange
100 point
Dato : 27-05-18 21:25

Hej.

Min pc har lige lavet en stor Windows opdatering.
Efter denne opdatering virkede lyden og grafikdriveren ikke.

Grafikkortet har jeg få fixet, men lyden kan jeg ikke få til at virke.

Det er Windows 10 og en stationær pc.

Jeg aner ikke hvordan jeg skal finde en driver, da jeg ikke ved
noget om selve hardwaren på min pc.

HJÆLPConfused

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 27-05-18 22:11

Find luppen p¨å din værktøjslinje, skriv enhedshåndtering, indtil den vises i søgeresultatet.
Klik på linket for at åbne appen/programmet.
Der er garanteret en gul advarselstrekant ud for driveren til lydkortet.
Højreklik på linjen, og klik på opdater driver. genstar maskinen når den er færdig med at installere driveren.
Hvis dette ikke virker sø start forfra, når du når til højreklik vælg så Egenskaber i stedet for opdater driver.
Klik på fanen driver
Klik på Opdatere driver
Klik på den nederste mulighed Gennemse computeren.........
Klik på Lad mig selv vælge.............
Hvis der er flere drivers på listen, så start med at vælge den øverste, og klik på næste

Når windows har afsluttet installationen, lukker du diverse vinduer og genstarter maskine, hjælper det ikke, gør du nøjagtigt det samme, med de øvrige drivers på listen.

Så burde det på et tidspunkt komme til at virke.

Kommentar
Fra : ara

Dato : 27-05-18 22:40

Det ser ikke ud til at lykkedes.

Når jeg går i enhedshåndtering kommer der flere ting frem med noget lyd halløj.

Der kommer noget jeg ikke har lagt mærke til før
Andre enheder og multimedielydkort.

Ellers er der den "normale som hedder¨
"enheder til lyd, video og spil.
Under denne er der 3 andre som hedder
AMD high audio devices
Audials Sound capturing
Enheden high defination audio.

Hvilken en er det jeg skal vælge at opdatere?

Lige nu ser det ud som om at lyden er tilsluttet skærmen (som er uden lyd), så måske er det derfor jeg ikke kan få lyden ud af mine højttalere.

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 27-05-18 23:04

Citat
AMD high audio devices
Audials Sound capturing
Enheden high defination audio
Jeg vil tro disse er lydenheder på dit grafikkort, så jeg tror ikke det er lykkedes for dig at få installeret kortet korrekt.
Prøv at hente iobit driver booster og køre den, jeg har rigtig god erfaring med dette program til driver https://download.cnet.com/Driver-Booster/3000-18513_4-75992725.html?subj=dl&tag=button

Kommentar
Fra : ara

Dato : 27-05-18 23:26

Installerede Driver Booster og den fandt 5 gamle drivere som den har opdateret.
Stadig ingen lyd

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 28-05-18 11:03

enhedshåndtering
enheder til lyd og video
fold den ud og højreklik på dit lydkort
sæt den til deaktiver
og så aktiver
genstart

højreklik igen på dit lyd kort og vælg "fjern enhed"
genstart

Har du nogen højtalerikon nede ved uret så højreklik og der er lidt muligheder.

Kommentar
Fra : for_lækker

Dato : 28-05-18 12:47

Jeg havde heller ikke lyd efter den store opdatering i går, men jeg gik blot ind på Kontrolpanel <Hardware og Lyd < under punktet Lyd valgte jeg Administrer lydenheder og her valgte jeg hvordan jeg ville have lyden ud.

Kommentar
Fra : ara

Dato : 28-05-18 15:30

Nu har jeg forsøgt md alt hva Eyvind skriver.

Intet af det kan få lyden frem.

Når jeg som "for_lækker" skriver går ind under administrere lydenheder får jeg to valgmuligheder frem.
Den ene hedder AMD Audio output (ligner en tvskærm)
Den anden er Højttalere som ikke er tilsluttet og jeg kan derfor ikke vælge den.
Jeg er næsten sikker på det er her fejlen er, men hvordan får jeg den aktiveret?

Kommentar
Fra : ara

Dato : 28-05-18 17:08

Hvis jeg går ind i "enhedshåndtering" er der ikke et gult advarselstrekant ud fra lyden, men der er et rødt kryds over højttaleren der sidder i bundlinjen.

Kommentar
Fra : ara

Dato : 28-05-18 18:35

Efter jeg har brugt ca. 6 timer på at få det til at virke uden at det er lykkedes valgte jeg at gå til den forrige version af Windows 10.
Nu virker det igen.

Men hvordan kan jeg undgå at pc'en pludselig selv går igang med at opdatere igen, lige som den gjorde sidst?

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 28-05-18 19:24

Det er lidt tåbeligt at gå tilbage til den tidligere version, da du så heller ikke kan modtage de efterfølgende opdateringer.

Kommentar
Fra : ara

Dato : 28-05-18 20:56

Det har du ret i.

Men hvad skal jeg gøre når det ikke virker med den nye opdatering?

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 28-05-18 23:06

Den vil så vidt ved ikke lave store opdateringer hvis du sætter aktive timer og ikke holder den åben i de ikke aktive timer.
Det gøres i indstillinger
opdatering
( sørg lige for at der ikke er internetforbindelse)
rediger aktive timer
sæt starttidspunkt til 08:00
sæt sluttid til 01:00

Og lad være med at bruge computer fra 01:00 - 08:00

Jeg har ikke afprøvet denne metode