/ Forside/ Interesser / Rejser / Andet rejser / Spørgsmål
10  EA_HS 370
billigste land i EU
Fra : lillelyst
Vist : 233 gange
40 point
Dato : 25-05-18 20:12

Hvilket land vil I mene er det billigste at flytte til inden for EU. Især den generelle levestandard, skatteforhold og på sundhedsområdet?
Mit gæt er måske Bulgarien?

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 25-05-18 20:24

Det lyder nok rigtigt

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 25-05-18 21:04

Nu nævner du
Citat
inden for EU
Her vil mit bedste bud være Slovakiet.

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 25-05-18 21:13

Citat
Her vil mit bedste bud være Slovakiet.
Det bud trækker jeg tilbage. Efter havde nærlæst de forskellige indeks, er det nok Bulgarien.

Kommentar
Fra : lillelyst

Dato : 25-05-18 21:20

Lyder godt. Så noget tyder på at jeg ikke har ramt helt ved siden af.

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 25-05-18 21:45

Prøv st nærstudere dette link. Mange gode oplysninger.
http://www.eu.dk/da/fakta-om-eu/statistik/prisniveauer-i-eu-landene

Kommentar
Fra : lillelyst

Dato : 25-05-18 23:42

Helt perfekt med den opgørelse. Bekræfter fuld ud hvad jeg havde på fornemmelsen, så nu vil vi arbejde på at det bliver Bulgarien der skal fungere som adresse base og så rejser vi rundt ud fra denne destination:)
Tak for alle indlæggene og god weekend.

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 26-05-18 16:11

Noget af det dummeste jeg har hørt,
dernede vil de fleste gerne flytte til Danmark, jeg kender et par stykker.

Om levestandarden, en bonde har kun højst en ko, som hyrden passer.
En dansk bonde må have flere hundrede køer, hvem mon får flest bøffer?

Kommentar
Fra : lillelyst

Dato : 26-05-18 22:06

?? "Noget af det dummeste jeg har hørt, " ?? - Hvad i alverden mener du? Der er ikke meget svar på mit spørgsmål med den kommentar synes jeg.

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 27-05-18 07:19

Der er jo en grund til, at det billigt.

Du må påregne et væsentligt ringere serviceniveau på alle offentlige ydelser, måske især på sundhedsområdet.

Kommentar
Fra : lillelyst

Dato : 27-05-18 11:41

Men er reglerne ikke sådan strikket sammen at man i princippet kan blive behandlet i et hvilket som helst EU-land så længe man har adresse i et EU-land?

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 27-05-18 14:25

Så du vil have goderne uden at betale regningen?

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 27-05-18 18:38

Citat
Så du vil have goderne uden at betale regningen?
Det var da en underlig konklusion

Kommentar
Fra : lillelyst

Dato : 27-05-18 18:49

Ja det var en besynderlig udlægning. Det har intet med spørgsmålet at gøre, kun hvad brugeren selv tror inde i knoppen. Vi er nogen ven der har betalt skat til staten det meste af livet - over 40 år - så vi har da i den grad for længst betalt for de behandlinger vi evt. skulle få brug for.