/ Forside/ Teknologi / Internet / E-Mail / Spørgsmål
10  bentjuul 3460
Gendannelse af email
Fra : begga
Vist : 267 gange
200 point
Dato : 23-05-18 21:17

Hej
Jeg vil gerne genskabe en mail. Jeg havde gemt den i kladder og da jeg ville kopiere den over i en besked kom jeg til at rykke paste i stedet for copy , og den blev slettet. Kan jeg få den frem igen.

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 23-05-18 21:20

Hvilket mail program????

Kommentar
Fra : begga

Dato : 23-05-18 21:31

Yahoo

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 23-05-18 21:33

Citat
Hvilket mail program????

Nemlig.

Citat
Jeg havde gemt den i kladder

Prøv at se efter i Clip Manager, hvis du har det på din pc (mener den er tilbehør i Office/ andre tejst programmer) - eller ?? prøv printscreen? udskriv måske der ligger noget

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 23-05-18 21:37

Yahoo har ikke automatisk ´gemning´ af den tekst du skriver, har lige prøvet - og intet at finde.
Så det er en ommer.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 23-05-18 21:39

NB, du kan kun kopiere tekst (første gang) - og der efter indsætte igen ? hvor du så gik galt i byen af copy&paste.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 23-05-18 21:42

Citat
Jeg havde gemt den i kladder

Så burde den stadig ligge der = da det er helt andre knapper du skal bruge for at slette - eller vent et par dage og se efter igen.

Kommentar
Fra : begga

Dato : 23-05-18 21:43

hvordan finder man printscreen. jeg sidder ved en computer tilhørende biblio

Kommentar
Fra : begga

Dato : 23-05-18 21:47

Jeg havde gemt et brev i kladder og da jeg ville kopiere teksten over i en besked på facebook og havde trykket det hele blåt kom jeg til at trykke paste istedet for copy. så blev den tekst jeg tidligere havde pastet tila t stå i mailen istedetfor.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 23-05-18 21:49

MEN, den tekst du havde kopieret, burde ligge på din PC? et eller andet sted som allerede skrevet.

Prøv at søg i dine TEMP filer/ Midlertidige internetsider.

Men det stemmer ikke sammen med hvad du skriver:
Citat
Jeg havde gemt den i kladder og da jeg ville kopiere den over i en besked kom jeg til at rykke paste i stedet for copy , og den blev slettet

Du kan stadig ikke slette en Mail fra Yahoo, ved at klikke paste eller copy - det skal gøres i de tekstbokse som Yahoo har på siden = gemte du det på Yahoo eller? som skrevet gemmer den ikke som Google gør (mig bekendt)

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 23-05-18 21:53

Citat
hvordan finder man printscreen. jeg sidder ved en computer tilhørende biblio

Åben Paint/ andet program og klik i boksen og vælg INDSÆT.

Bruger du en Biblioteks pc, kan det være den er på din hjemme pc når du kigger efter.
Bibliotekernes pc´r bliver nulstillet hver dag, så data er tabt når du går fra den/ samme dag = ØV

Kommentar
Fra : begga

Dato : 23-05-18 22:30

Hvilekn boks og hvor er indsæt

Kommentar
Fra : Soren_Steen_Nielsen

Dato : 23-05-18 23:41

Du skulle nok have trykket på ESC-tasten lige da du opdagede fejlen (fungere ofte som en fortryd-tast). Hvis det var en webmail du arbejdede på er der sikkert ikke meget at gøre nu da der næppe gemmes noget på PC'en.

Accepteret svar
Fra : Eyvind

Modtaget 200 point
Dato : 24-05-18 10:27

Printscreen tasten er som regel en fælles tast og teksten på taasten kan være prt srn
Du skal bruge en anden tast foruden.
Eks. fn+prt scn
Du kan så paste eller i programmet paint bare indsætte (oppe til venstre)

Godkendelse af svar
Fra : begga

Dato : 11-07-18 22:07

Tak for svaret Eyvind.