/ Forside/ Teknologi / Internet / Browser / Spørgsmål
10  webnoob 2075
sluk for msn search?
Fra : kajsvaj
Vist : 563 gange
100 point
Dato : 29-06-03 21:25

Når jeg af og til kommer til at taste en forkert urladresse ind, starter en side fra msn-search. Jeg ville fx. se til www.bruun-rasmussen.dk, -tastaturet på den bærbare fatter ikke b'et og frem kommer:
http://search.msn.dk/dnserror.aspx?FORM=DNSAS&q=www.ruun-rasmussen.dk

Så skal jeg til at copy/paste eller til at taste det hele ind igen. I mine gamle browsere blev den forkerte adresse stående og jeg kunne så indsætte det manglende "b".

Gi mig de gamle tider igen!

Accepteret svar
Fra : getit

Modtaget 100 point
Dato : 30-06-03 11:28

Hej kajsvaj
Jeg forstår fint din frustration. Jeg tror vi alle, i perioder, er irriteret over denne ekstra service fra Microsoft.
Som jeg ser det, så har du følgende 2 muligheder for at løse dette:

1. I Internet Explorer kan du klikke på Funktioner/Internetindstillinger og vælge fanebladet "Avanceret". I dialogvinduet der fremkommer kan du bl. a. finde "Søg fra adresselinien" . Under dette punkt bør du afkrydse "Gå kun til det mest sansynlige websted". Herefter skulle du blive fri for MSN-søg.

2. hold shift-tasten nede og tryk en gang på TAB (tabuleringstasten), så kommer du direkte til adresselinien. Dog skal du alligevel fjerne diverse overflødig tekst og tilføje "b" som du beskriver, men du skal i det mindste ikke bruge musen for at komme derop!
3. I det eksempel du beskriver, fremkommer der faktisk et link til www.bruun-rasmussen.dk. Det er bare at klikke på linket, så er du fremme!

Jeg håber at dette hjælper dig en smule.
God fornøjelse.
Venlig hilsen
M. Larsen

Kommentar
Fra : srhansen

Dato : 30-06-03 11:38

Hej getit

Du mener vel: "søg ikke" fra adressebaren og ikke "Gå kun til det mest sansynlige websted", er det ikke rigtigt

mvh srhansen

Godkendelse af svar
Fra : kajsvaj

Dato : 30-06-03 22:27

Lækkert
Srhansen havde dog ret, men getit får pointsne for at bryde isen.

Tusind tak begge to.