/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
nulstilling af adganskode + nulstilling
Fra : lillelyst
Vist : 185 gange
100 point
Dato : 21-05-18 23:12

Kører windows 7 på stationær. Er ved at aftørre mit tastatur med en støvklud men fik ikke dette stillet til off. Ramte derfor nogle taster (ved ikke hvilke) hvor der så kom en besked på skærmen - noget med nulstilling af adgangskode - ??. Jeg genstartede pc`en og herefter begynder problemerne. Særmen forbliver sort, bios bliver ikke indlæst (hører kun et bip når jeg aktiverer tænd/sluk knappen.
Har checket: skærm, ram, strømstik + alle stick på bundkortet (asus B85M-E). Har haft cmos batteriet ude, prøvet at skifte ramblok - checket men har ikke kunne checke min samsung solid state drive, men den er ret ny. Hele møllen er blevet endevendt og intet sker. Bios bliver ikke indlæst og sort skærm. (skærmen fungerer fint når bærbar bliver koblet på).

Som nævnt må jeg have aktiveret denne popup via nogle taster på tastaturet og da det var noget med en adgangskode kan det måske være et problem i windows 7?
What to do?

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 21-05-18 23:48

Har du prøvet med et andet keyboard?

Kommentar
Fra : Soren_Steen_Nielsen

Dato : 22-05-18 00:00

I hvor lang tid har du haft CMOS-batteriet ude? Den skal være ude i mindst 20 gerne 60 minutter. Har selv haft held til at lave en total reset af CMOS ved at have haft batteriet ud i 30 minutter.

Kommentar
Fra : lillelyst

Dato : 22-05-18 19:58

Fejlen ser ud til at være fundet, da jeg koblede et ekstern grafikkort på bundkortet. Så noget tyder på at det interne måske er stået af.