/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
to små spørgsmål
Fra : kivi
Vist : 213 gange
100 point
Dato : 18-05-18 13:49

1 , kan man tage en 17" skærm fra en 17" hp og sætte den på en 17"acer
2 , hvad kan man sætte på en printer så den bliver trådløs

Kommentar
Fra : Soren_Steen_Nielsen

Dato : 18-05-18 15:21

1: Hvis det er en skærm fra en stationær så er dette ikke et problem Stikkene er standard.

Accepteret svar
Fra : Soren_Steen_Nielsen

Modtaget 100 point
Dato : 18-05-18 15:33

2: Du skal have en printserver til WiFi (jeg går ud fra at det er det du mener). Her er et par muligheder:

https://www.edbpriser.dk/computer/computer-tilbehoer/printserver/?sortering=pris
https://www.computersalg.dk/l/0/s?sq=printerserver

Kommentar
Fra : kivi

Dato : 18-05-18 15:43

det er fra bærbar til bærbar

Kommentar
Fra : Soren_Steen_Nielsen

Dato : 18-05-18 15:45

Med hensyn til skærm skal man naturligvis lige være opmærksom på at der finde tre typer af stik: VGA, DVI, og HDMI. Der findes overgangsstik hvor man på en let og billig måde kan komvetere mellem VGA og DVI. Der findes også overgangsstik hvor man tilsvarende kan konvertere mellem DVI og HDMI. Jeg har set at der også findes en billig måde hvor man kan konvertere mellem VGA og HDMI. VGA er en analog standard, HDMI er digital, og DVI har begge dele.

Kommentar
Fra : Soren_Steen_Nielsen

Dato : 18-05-18 15:49

Citat
det er fra bærbar til bærbar

Så kan det stadig lade sig gøre, du skal blot bruge Fjernskrivebord. Du finder den under "Windows Tilbehør"

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 18-05-18 17:26

Citat
1 , kan man tage en 17" skærm fra en 17" hp og sætte den på en 17"acer
Nej
det kan man højst sandsynlig ikke, da stik ikke er standardiseret, ej heller måden skærmen skrues i rammen.
Citat
Så kan det stadig lade sig gøre, du skal blot bruge Fjernskrivebord. Du finder den under "Windows Tilbehør"
Ret fedt at man kan erstatte en skærm med fjernskrivebord, virker det også når skærmen ikke duer?
Spørgsmåler handler vist om at skifte 2 fysiske skærme, eller har jeg totalt misforstået?

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 19-05-18 18:56

Skærmen på HP har et reservedelsnummer.
Hvis skærmen på Acer har det samme reservedelsnummer......................så ja til at flytte.

Denne kan nok klare din printeropgave:

https://www.av-cables.dk/usb-wifi-stik/tp-link-ac600-wireless-dual-band-usb-adapter-600-mbps.html?gclid=Cj0KCQjwlv_XBRDrARIsAH-iRJTfrr52OW6bcl1agCUgV_CSQQG0onEMT_Rv4Fw3xrQtyEO_k9jR0L0aAhRxEALw_wcB

Godkendelse af svar
Fra : kivi

Dato : 21-05-18 07:19

Tak for svaret Soren_Steen_Nielsen.