/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
Opdatering af W10
Fra : TEAS
Vist : 204 gange
200 point
Dato : 18-05-18 10:10

Jeg installerede den sidste opdatering til W10
Med det resultat at min pc gik sort.
Jeg fik den genoprettet igen
Nu vil Microsoft have at jeg installere den igen
Er der nogen her på Kandu der har været ude for det samme bøvl

Kommentar
Fra : ThomasCSR

Dato : 18-05-18 10:19

Den ene af mine 3 PCer blev mere og mere ustabil. Jeg kontaktede Microsoft, og de forsøgte længe at rette fejl, efterhånden som de opstod. Bl. a. kunne skærmdriveren ikke indlæses med sort skærm til følge.
Det viste sig, at maskinen ikke længere blev opdateret af producenten, og at der derfor ikke fandtes brugbare drivere.
Jeg blev derfor nødt til at gå tilbage til Windows 7.

Accepteret svar
Fra : transor

Modtaget 200 point
Dato : 18-05-18 11:10

Det kan være en utolig langsom affære at opdatere til ny version af win10.
Undervejs kan det se ud som om processen er gået i stå. Hvis den utålmodige så slukker eller restarter computeren har man balladen, hvor eneste mulighed for at redde det er at geninstallere windows. Det er jo ikke noget problem, bar man har sine backup i orden. så kan alle dat , mails adresselister, billeder mv genetableres.

Men næste gang, så husk at holde fingerne fra maskinen indtil opdateringen er færdig. det kan godt tage 24 timer på en sløv gammel computer og 5 timer på en hurtig.

Kommentar
Fra : Soren_Steen_Nielsen

Dato : 18-05-18 11:32

TEAS: Gør som transor siger.

ThomsCSR: Har du prøvet helt at fjerne driverne? Så burde maskinen kunne køre med de standarddrivere som ligger i Windows. Men selvfølgelig så kan bundkort m.m. være for gammelt til at kunne understøtte de nyere funktioner.

Kommentar
Fra : ThomasCSR

Dato : 18-05-18 12:07

Microsoft har en liste over PCer, der understøtter Windows 10.
Desværre står min HP Elitebook 8760w ikke på den ??

Kommentar
Fra : Soren_Steen_Nielsen

Dato : 18-05-18 12:21

Citat
Desværre står min HP Elitebook 8760w ikke på den ??

For at kunne svare endegyldigt på dette skal man bruge maskinens serienummer herinde:

https://support.hp.com/dk-da/drivers/laptops

Hvis du er heldig så står der en eller anden bemærkning om Windows 10. til min egen maskine står der for eksempel at alle drivere til den findes i Windows 10 som standard.

Kommentar
Fra : ThomasCSR

Dato : 18-05-18 12:24

Jeg har været der, og der er ingen hjælp at hente.

Kommentar
Fra : Soren_Steen_Nielsen

Dato : 18-05-18 12:31

Så er din sidste mulighed at notere hvad det er for et bundkort der sidder i den, finde producenten (som garanteret ikke er HP) og søge hos dem. Men sandsynligheden for at finde noget brugbart er nok lille.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 18-05-18 13:14

I tager fuldstændig fejl.

Der findes ingen windows 10 mere......................................den hedde windows opdate.

Den kan bedst lide at opdatere, når du lige skal bruge den.

Hvis du kobler på nettet med trådløs forbindelse opdaterer den ikke ret meget...........

klik på buerne nede ved uret
klik på din forbindelse som nok er den øverste med flest buer
højreklik på egenskaber og vælg egenskaber
rul ned til "angiv som forbrugsbaseret forbindelse"
slå den til

Men men men - den skal slås til en gang i mellem og så lade den køre.

Godkendelse af svar
Fra : TEAS

Dato : 19-05-18 16:44

Tak for svaret transor.