/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Tørretumbler stopper & displayet blinker
Fra : Hovgesen
Vist : 291 gange
150 point
Dato : 17-05-18 12:54

Hej

Jeg har en Hoover kondens tørretumbler ( vtc881nb).
Når jeg starter den uden noget i kører den. Efter 10 sek. blinket displayet men den kører stadigvæk. Slukker den, da det helt sikkert ikke er godt.
Det er en 8 kg. maskine. Hvis der der meget/noget i den 4-6 kg, uden at overstige max kapaciteten, så har den svært ved at dreje rundt og den stopper samt brummer.

Er der nogen der ved problemet er og om jeg selv uden at være meget teknisk anlagt kan lave? Samt forklaring hvordan det gøres ?

Mvh. Lasse

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 17-05-18 13:07

Citat
så har den svært ved at dreje rundt og den stopper samt brummer

Tromlen kan måske tage fat i kanten af dørpakningen, eller der kan sidde noget fast.
Tror næppe det er lejet, så ville du høre støj.

Kommentar
Fra : trimare46

Dato : 17-05-18 20:32

Tøm din vandbeholder og rens fnullerfiltret.

Kommentar
Fra : boyelauritzen

Dato : 18-05-18 09:26

Tøm vand opsamlings beholder - hvis der er en sådan.

Accepteret svar
Fra : transor

Modtaget 150 point
Dato : 18-05-18 11:17

Når nu du har vasket alle tre filtre grundigt under den kolde vandhane og måske har strammet drivremmen , så kan du ringe efter sevicemanden, hvis den stadig ikke kan køre.
Husk filteret i vandbeholderen.
Hvis den er med automatisk stop for tæørt tøj, kan den ikke køre uden fugtigt tøj i maskinen.
der er en fugtføler, som naturligvis fejler uden tøj i maskinen.
Men motor, motorkondensator eller andet kan være defekt, så den brummer uden at give ordentligt startmoment.

Kommentar
Fra : transor

Dato : 18-05-18 11:24

Kondenseren skal også vaskes en gang imellem. Se brugsanvisningen.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 19-05-18 01:05

Citat
svært ved at dreje rundt og den stopper samt brummer

Så er det motoren der ikke kan køre frit, noget holder tromlen tilbage.
Tag låget af maskinen og drej tromlen, du burde kunne lytte dig til hvor problemet er

Kommentar
Fra : Hovgesen

Dato : 21-05-18 20:02

Til transor

Tak for hjælpen. Filtrene er grundigt vasket og maskinen melder ingen fejl ?

Godkendelse af svar
Fra : Hovgesen

Dato : 21-05-18 20:02

Tak for svaret transor.