/ Forside/ Teknologi / Internet / Website's / Spørgsmål
10  disken 1359
Oversættelse
Fra : Marchwitz
Vist : 530 gange
100 point
Dato : 29-06-03 20:57

Jeg skal fremstille en engelsk og måske også en tysk udgave af en hjemmeside.
Nu er jeg ikke nogen ørn til andet end dansk, i hvert fald ikke skriftligt.
Derfor søger jeg gode idéer til hvordan man løser sådan en opgave.

Mit spørgsmål går dels på det tekniske, hvordan skifter man nemmest den danske tekst ud med f.eks. en engelsk? uden at bruge alt for meget plads på serveren.
Skal man nødvendigvis lave en kopi af hele hjemmesiden? Eller hva'?
Og dels på det sproglige, findes der noget software som kan oversætte sætninger? eller skal man igang med ordbogen ord for ord.

Den aktuelle side jeg skal oversætte er: http://turist-taxi.dk
Den er fremstillet i FrontPage uden rammer og er ikke just omfattende, så jeg skal såmænd nok få oversat teksten.
Men mit spørgsmål er egentligt tænkt mere generelt.

Med venlig hilsen
Kim Marchwitz

Kommentar
Fra : Melander

Dato : 29-06-03 21:10
Kommentar
Fra : emesen

Dato : 29-06-03 21:14

Alle billeder ligger jo i en mappe som bare hentes.
Du kan bruge css til at styre alle sidernes udformning. (se evt. Kandus css kursus ude til venstre)
Så det er ikke meget den Engelske og Tyske tekst kommer til at fylde.
Emesen.
PS. Den meget hvide side blænder lidt for teksten.

Kommentar
Fra : Marchwitz

Dato : 29-06-03 21:28

Emesen, det er selvfølgelig rigtigt at billederne og grafikken i øvrigt kun fylder en gang.
Jeg tror også at web'en skal finpudses lidt med hensyn til farver og lign. men det skulle gå lidt stærkt med at lave en site i det hele taget. Den gamle gik død fra den ene dag til den anden, og så skal der bare ske noget.

Melander, udmærket link, men det danske sprog mangler li'som.

Accepteret svar
Fra : molokyle

Modtaget 100 point
Dato : 29-06-03 23:25

Til det tekniske :

Hvis du bruger inklude *.js eller *.txt filer til din tekst, bliver det endnu lettere at vedligeholde, da teksten så ikke står i selve HTML dokumentet. Stavefejl, omskrivninger osv. klares i dine tekst filer.

</MOLOKYLE>

Godkendelse af svar
Fra : Marchwitz

Dato : 04-07-03 23:33

Tak for dit forslag molokyle.
Det er nok måden at gøre det på.

Med hensyn til det sproglige, har jeg fundet denne:
http://e-dansk.dk
Den er ikke super, men der findes åbenbart ikke rigtig noget oversættelses program som har dansk med.

Med venlig hilsen
Kim Marchwitz