/ Forside/ Interesser / Fritid / Jagt / Spørgsmål
10  TheRealDe.. 4815
Bukkejagt 2018
Fra : Øjenvidnet4
Vist : 472 gange
100 point
Dato : 15-05-18 12:54

Hej til alle bukkejægere.

Håber I har udset jer nogle fine eksemplarer af den røde sommerbuk, som må jages fra 16.05.18 ?

Jeg vil ønske alle god morgen/dag - det tyder på godt vejr til sæsonstart, så nyd det nu i fulde drag !!

Mon ikke der vil blive hilsner fra nær og fjern om præmieredagen - husk nu, specielt til vore jyske venner, at det er forbudt at skyde ulve !!!!

Knæk og bræk.

ØV4

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 15-05-18 20:04

Åh det godt at se jagtforummet lever inu tiltrods for at Kandu-persionalet sometider laver kuk i det. Det er bare ikke jærgerværdigt at lave sådanne tombestreger Eller det kas måske være at nogen har plasieret en bumbe under systemet?

Jeg må desværre melde fra bukkejagten i år. Af den simple grund, vi har ikke bukke på stykket - eller meget få stk. rådyr. De få der er må bare ikke afskydes, da har dådyrøjne

Men der er masser af gæs og ænder, såååååå, jeg har rigtigt fået gang i hagleren.

Til Jer, der skal på bukkejagt ønskes KNÆK og BRÆK. - eller, det mere mundrette; Hals und Beinbruch

Alle gode ønsker til alle jægere.

Mvh.
Tommy pumpgun

Kommentar
Fra : bodillouise

Dato : 15-05-18 22:37

Jeg troede at I i Jylland gerne måtte skyde ulve ??
Syntes helt bestemt at jeg har set et videoklip flere gang, hvor man ser en ulv blive skudt.

Rigtig god jagt derude. Fra en dyreelsker som elsker råvildt, når de ikke ødelægger noget i haven.

Accepteret svar
Fra : Tonganeseren

Modtaget 100 point
Dato : 15-05-18 23:12

Hej igen.

Jeg holder mig i pelsen - indtil videre. Har fået et hold i ryggen, da jeg skulle sætte nyt glas i drivhuset, og ligner mest en vingeskudt krage, når jeg humper afsted. Men sønnerne er fyr og flamme og har berettet om mindst 3 seksendere omkring skoven.

Jeg er nok først klar om en uges tid - men det gør såmænd ikke så meget. Jeg har nedlagt bukke nok i mit liv. Jeg fylder 76 den 21. august - og så er man vistnok gammel. Jeg er også mest til efterårsjagten.

Sjovt nok har der ikke været mange gæs på markerne siden november. Deri mod flokkes kronvidltet. For 10 dage siden talte jeg 70 krondyr på ejendommens marker. Dyre svende at have på kost.

Alt godt ønskes til Jer derude blandt myg og tæger.

Mvh.

Tonganeseren

Skyd nu ikke på dyr på 300 meters afstand Den slags kræver virkelige eksperter i trykbærende anlæg som speciale.

Kommentar
Fra : Stouenberg

Dato : 16-05-18 06:55

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 17-05-18 19:54

Nogen som har haft held i sprøjten ?

Mvh.
Kapt.Tommy.
Nu med nye hjemmesko.

Kommentar
Fra : Øjenvidnet4

Dato : 18-05-18 06:49

Hej Tommy.

Jeg fik skudt en underlig gaffelbuk i aftes. En yderst deform opsats, som på et tidspunkt ville have boret sig ind i øjet på dyret og sådan én skal væk. Opbrækket vejede den ca. 8 kg, så mon ikke det var godt den "kom forbi" ?
Ellers har jeg set flere interessante emner, men der er jo stadig lang tid til bukkejagten er forbi, såhhh....... !!
Glædeligt at se du har fået nye hjemmesko eller måske "listesko" - synd du ikke har mulighed for at bruge dem til en gedigen pürsch.

ØV4

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 18-05-18 10:30

Citat
Glædeligt at se du har fået nye hjemmesko eller måske "listesko" - synd du ikke har mulighed for at bruge dem til en gedigen pürsch

Når ret skal være ret, så var det faktisk snabelsko jeg fik. Man skal jo være inkluderende

Tillykke med bukken - og godt den kom væk. Jeg tør knap tænke på, hvilken fremtid bukken havde gået i møde...
Men det får mig også til at reflekterer over, om ikke det ville være godt for råvildt, dåvildt-og kronvildtsbestanden hvis der også havde været par ulveflokke på Sjælland..?

Mvh.
Tommy.

Godkendelse af svar
Fra : Øjenvidnet4

Dato : 22-05-18 10:22

Tak for svaret Tonganeseren.

Desværre er det efterhånden ganske få der bruger Kandu ! Mon ikke grunden kan være, at systemet er så ustabilt, at man bliver "smidt" af i tide og utide !! Jeg har, også i andre tråde, haft besvær med at skrive, så nu gider jeg efterhånden ikke mere !

Men tak til dig Tonga og også til Tommy Snabelsko for fine små hentydninger af relevant art !!

ØV4

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 22-05-18 12:54

Kære ØV.
Der er absolut ingen grund til, at du trækker stikket på grund af praktiske problemer med KANDU-styringen.
Du har, i tidens løb - leveret så meget relevant og humoristisk materiale til jagttråden og derfor skal du pinedød blive ved med at trække vejeret - sådan forstået i direkte og overført betydning.

Men vi savner alle Ballehyleren som "indpisker" til en givtig debat. Springer du fra - har han sejret, idet hans fornemste virke altid var at ødelægge noget positivt. Det skulle såmænd ikke undre mig, at han stikker hovedet frem i samme øjeblik, du meddeler "afbud".

Håber derfor, at vi andre stadig kan beriges af din mellemkomst.

Mvh.

Tonganeseren

Kommentar
Fra : Øjenvidnet4

Dato : 22-05-18 13:34

Kære Tonganeser.

Nu havde jeg skrevet lidt til dig og vups er det væk !!!! Jeg gider sgu' ikke bruge mere tid, undtagen hvis en vis julemand dugger op af disen.

ØV4

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 22-05-18 17:35

Kære alle.

I tidens løb har vi lært hinanden at kende - på en positiv måde. Jeg har længe ønsket at lære Jer bedre at kende, for også at kunne dele billeder og andet med Jer. Jeg har så mange dejlige billeder med jagtlig relevans.
Hvis I er interesseret i at komme hinanden lidt nærmere, så ville det være alle tiders; men det kræver jo, at man kommer ud af "hulerne", noget som nogen har været lidt modvillig til.
Hvis det har interesse, kan vi skrive personlige beskeder til hinanden - og jeg vil være den første til at åbne op for alt det, som vi deler qua vores store interesse.

Mvh.

Tonganeseren

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 23-05-18 13:45

Citat
Men tak til dig Tonga og også til Tommy Snabelsko for fine små hentydninger af relevant art !!
Selv tak,- og knæk og bræk fremover!
Hvem ved, måske mødes en gang i fremtiden på en eller anden jagt uden vi kender hinanden ?
Tanken er da meget sjov.

Kommentar
Fra : Øjenvidnet4

Dato : 23-05-18 18:32

Hej Tommy.
Du har ret - måske vi allerede har været i forbindelse med hinanden, uden at vide det ?

Men også som et svar til Tonganeseren, vil jeg stadig ønske mig anonymitet, ikke fordi jeg har noget at skjule, men jeg føler mig utryg ved at personer som f.eks. forfatteren, kanonfotografen m.a. kender min identitet. Det kan måske lyde som om jeg heller ikke stoler på Tonga eller dig, men det er ingenlunde tilfældet !! Men ved at holde stram linie overfor alle, husker man bedre alting !!

Også fortsat knæk og bræk til alle seriøse jægere og deres familier.

ØV4

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 23-05-18 19:53

Citat
Det kan måske lyde som om jeg heller ikke stoler på Tonga eller dig, men det er ingenlunde tilfældet !! Men ved at holde stram linie overfor alle, husker man bedre alting !!
Her giver jeg dig fuldstændig ret! Tongas idé er sådan set spændende nok, men også jeg ønsker at være i anonymiteten "spaceverden"

Det vist kun BW og Tonga som har kontakt.

Mvh.
Tommy.

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 24-05-18 14:35

Kære ØV og Kpt. Tommy.
Jeg forstår jeres bevæggrunde men er en smule ærgerlig over, at I aldrig får set mine billeder af krondyrene på marken etc..
Ved I forresten hvem jeg er - altså omkring min identitet??? Spørgsmålet kan besvares med et ja - eller nej.

Og . . . . . ! I dag har jeg fået at vide, at jeg endnu engang bliver farfar. Denne gang er det den yngste søn, som har leveret.

Mvh.

Tonganeseren

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 24-05-18 19:13

Citat
Ved I forresten hvem jeg er - altså omkring min identitet??? Spørgsmålet kan besvares med et ja - eller nej.
Nej -ikke udover det, som Balledrønet har skrevet. Men det kan ligeså godt være løgn som sandt.

Citat
Og . . . . . ! I dag har jeg fået at vide, at jeg endnu engang bliver farfar. Denne gang er det den yngste søn, som har leveret
Stort tillykke med barnebarnet
Hils den lykkelige farmor.

Kommentar
Fra : Øjenvidnet4

Dato : 26-05-18 09:02

Kære Tonganeser.

Mit svar må blive et nej - jeg kender dig kun ud fra de skriblerier løgneren fra Løsning har skrevet om dig og de er jo så ufuldendte og løgnagtige, så det kun er til at grine ad !!
Men jeg kender dig fra kandu, som en utrættelig og vidende jæger og menneske, som har mange forskellige interesser og som har oplevet mindst lige så meget som balledoof, blot med den modifikation, at dine fortællinger er sande !! Og det er en væsentlig forskel.
Også jeg vil lykønske med din nye bedstefar-rolle.

God week-end til alle.

ØV4