/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Kantsikring på belægning
Fra : pedroso
Vist : 200 gange
100 point
Dato : 13-05-18 21:08

Så fik jeg lagt fliser, herregårdssten, en hel masse. Som kantsikring havde jeg tænkt at lægge en pølse af beton. Men så fik jeg øje på en plast-kantsikring hos Jem og fix, og læste at det er bedre, for så kan kanten jo bevæge sig når man vibrerer.

Hvad synes I er den bedste løsning, og hvorfor?

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 13-05-18 21:45

Det kommer jo lidt an på belastning. Herregårdssten kan nemt skride. Ikke som f.eks. SF sten, der låser sig selv.

Vi har selv herregårdssten i indkørsel. (fortrudt). Jeg har støbt en 3/4" vandrør ned mod kanten af stenene. Banket nogle stumper lodret ned i jorden, for at holde det hele på plads.

Okay, det holder da til bilen, men i mit næste liv, bliver det Butterfly sten. De bliver hvor de er lagt.

M.

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 14-05-18 10:31

Læg da ikke en billig plast sikring rundt om dyre Herregårds sten.

Støb lidt og læg lidt sand ovenover...

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 16-05-18 19:16

Jeg ved ikke om det findes til Herregårds sten, men til SF sten er der afslutningssten med lidt "nedbøjning" så fliserne ikke vælter ved kørsel på kanten.