/ Forside/ Interesser / Fritid / Musik / Spørgsmål
10  tedd 8824
MGP
Fra : omahexen
Vist : 304 gange
200 point
Dato : 13-05-18 09:07

Har haft den tvivlsomme oplevelse at se MGP.Hvordan bliver sangene vurderet,efter teksten,der bl.a.handler om"meetoo",eller om en søn der har mistet sin far,med tilhørende baggrundsfotos ?.Mig er det en gåde,hvordan Israel kunne vinde,efter min mening,en af de dårligste "sange".Smag og behag er jo heldigvis forskellig,men er det virkelig kvaliteten af musikken der bliver vurderet,eller er der andre faktorer der spiller ind ?. PS.De danske vikinger havde nok fortjent en bedre placering !

Kommentar
Fra : poten

Dato : 13-05-18 10:31

Den oplevelse sparede jeg mig selv for - mage til latterlig forestilling og tåbelige artister skal man lede længe efter.

Så din undren kan du vende indad og spørge dig selv - 'hvorfor spilder jeg min tid med den slags gøgl?'

Der findes nok ikke en endegyldig besvarelse på dit spørgsmål.

Accepteret svar
Fra : BilstrupV

Modtaget 200 point
Dato : 13-05-18 11:17

Jeg kan godt forstå dine tanker. Af samme grund har jeg ikke fulgt udsendelserne i flere år. Jeg ville foretrække, at have konkurrencen mellem ligesindede lande med nogenlunde ens kultur og smag.

Hvad ligger til grund? Ja, hvordan afgives der stemmer i de forskellige lande, det har jeg ikke sat mig ind i, men vi har her hjemme over tid haft forskellige metoder.

Hvad ligger til grund? Hvad ligger til grund for musik-smag? Følelser, tænker jeg, og derfor bliver vi aldrig enige, og MP er generelt så langt væk fra min smag, at jeg altså ikke længere er med.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 13-05-18 13:30

Holdt op med at se MGP i firserne, dengang var det også blevet for ´poppet/ religiøst/ politisk´.

Kommentar
Fra : for_lækker

Dato : 13-05-18 16:19

På de fleste fjernsyn er der en afbryder hvorfor bruger du ikke den når du er så utilfreds

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 13-05-18 17:04

Citat
PS.De danske vikinger havde nok fortjent en bedre placering !

De danske har ALTID fortjent en bedre placering - sådan er det og sådan vil det altid være...

Derfor er det'UT AF MIN BUTIK MED DET DER LATTERLIGE MGP'

Kommentar
Fra : omahexen

Dato : 13-05-18 19:28

Den med afbryderen kommenterer jeg ikke,man skal vel først have set programmet,før man kan danne sig en mening !!!.Det jeg var ude efter,var at høre jeres mening om udsendelsen,men hvis i ikke har set den,er det nok lidt svært.

Godkendelse af svar
Fra : omahexen

Dato : 13-05-18 19:29

Tak for svaret BilstrupV.Du var den eneste der gav et nogenlunde brugbart svar.

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 13-05-18 19:31

Jeg så udsendelsen, og vil godt give dit ret. SMS stemmerne fra seerne vendte totalt op og ned på det, de såkaldte "fagdommere" var kommet frem til.

Men at Israel skulle vinde med den sang, er også uden for min forståelses "rækkevidde".

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 13-05-18 20:36

Det er vel lagt an på hvad der tækkes publikum.
Det med SMS stemmerne, hvor der ikke må/kan stemmes på eget land.....................omgås via udenlandske servere hvor man kan lade som om man er i et andet land.
Og så er det en forkert betegnelse..................det burde hedde showdans med baggrundsstøj.

Det eneste jeg har set er trailere.

I øvrigt burde brødrene, Olsen vinde hver gang.