/ Forside/ Interesser / Fritid / Musik / Spørgsmål
10  tedd 8824
Hjælp med at finde en sang......
Fra : mason
Vist : 806 gange
15 point
Dato : 12-05-18 22:08

Hej
For mange, mange år siden sang Peter Belli en sang om Teddybjørnen, om det syge barn der fik en tur 18 gange rundt om blokken osv.
Nogle år efter blev der lavet en parodi (og det er ikke parodien med Jacob Haugaard jeg er på jagt efter) som jeg husker det, kører melodien over samme track som originalen men teksten er ændret. Jeg har en mistanke om det måske kunne være Linie 3 der tog sangen under deres bearbejdning. Sangen slutter af med noget i stil med, at "nu har jeg kørt ligvogn i 30 år" .
Håber der een i dette forum der kan hjælpe mig på vej

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 12-05-18 22:32

Helt præcist, hvad er det, du er ude efter?

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 13-05-18 05:14

Bare der er sol i dine øjne

https://www.youtube.com/watch?v=ZP7Pa44rG8k

???
</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 13-05-18 10:00

Jeg mener bestemt det var Jan og Rene, der "sang" den. De lavede mange sjove parodier fra Dansktoppen. Jeg kan dog ikke finde den. Men her er en anden Peter Belli parodi, der måske kan inspirerer.
https://www.youtube.com/watch?v=dWUGPwbEJCs * Jan og Rene. Ingen faktura.

M.