/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Politik / Spørgsmål
10  ans 2208
Denne regering vi har i øjeblikket
Fra : alan57
Vist : 422 gange
100 point
Dato : 09-05-18 08:22

Jeg kan ikke forstå at danske vælger kan finde på at stemme på partiet Venstre, de bestiller ikke andet end at skære ned i den offentlige forvaltning dvs plejehjem skoler sygehuse og børnehaver kun alle de ting som beriger det Danske samfund og husk at vi alle bruger eller kommer til at bruge.
Alle andre lande misunder Danmark fordi vi har et velfærdssystem som kan hjælpe borgerne hvis de kommer i uføre måske pga sygdom eller andre ting og jeg anklager alle partier for svindel og fordi at de bare lader disse smukke ting forfalde med den begrundelse at der ikke er penge nok til det, det er en kæmpe løgn for der er penge nok til disse ting, det er Socialdemokraterne der har opbygget dette system og alle der ikke går ind for det skal fyres fordi de så ikke er socialdemokrater, ud med disse snylter, de er ikke værd at samle på så de skulle melde sig ind i Venstre eller LA.
Alan57

Accepteret svar
Fra : Eyvind

Modtaget 110 point
Dato : 09-05-18 09:16

Den nye trend i DK er - at være dig selv nok ................indtil behovet for hjælp dukker op.
De samme "sigselvnok'ere" bliver de første til at kræve ind, når det kniber.

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 09-05-18 09:47

I praksis er forskellen ml de "røde" og de "sorte" minimal, i den store sammenhæng er det "småpenge" de skændes om, nogle få millioner ud af de ca. 1000 milliarder kr, der indkræves i skatter, moms og afgifter årligt!

"Minimalstatsminister" Anders Fogh, der prædikede store besparelser, fik Danmarks- og verdensrekord med et skattetryk på 51 %, aldrig siden er det overgået.
Keine hexerei, nur behändigkeit

Som Margaret Thatcher altid sagde, socialister lever af andre folks penge, indtil de slipper op

Kommentar
Fra : lgs

Dato : 09-05-18 15:39

>>>alan57:

der må have været et eller andet specifikt, der har trigget dig til at afskyde denne gang spredehagl, så oplys venligst os andre.

Uden således at kende dit motiv vil jeg da gerne bidrage med et eksempel på IKKE nedskæring men uforståelig fordeling af vores allesammens penge:

der dukker af og til beretninger op om hvor vanvittigt dyrt et specielt livsnødvendigt lægemiddel kan være og det ligger ligesom i luften om man ikke her må sige til patienten: beklager det er for dyrt.........
samtidig ser man ofte beløbet 36 tusind millioner(36 mia) pr. år til underhold af selvindbudte "gæster" til DK - et folkeligt ramaskrig? Nej, kun lidt klynk. Og her har indtil nu, hvor en valgdato spøger i horisonten, Venstre og DF ikke haft nok gehør hos de andre partier.

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 09-05-18 19:45

Det skal ingen hemmelighed være, at jeg gerne så Løkkes afgang.

Citat
Som Margaret Thatcher altid sagde, socialister lever af andre folks penge, indtil de slipper op
Det er vel ret beset citatfusk du har begået her, vagnr.
Det sagde hun jo ikke!!

Hun sagde:
"Problemet med socialisme er, at man ender med at løbe tør for andres penge."
Det var de ord, hun brugte.

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 09-05-18 20:49

Citat
Hun sagde:
"Problemet med socialisme er, at man ender med at løbe tør for andres penge."
Det var de ord, hun brugte.

Jeps, du har ganske ret!

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 09-05-18 21:10

Også helt enig, håber du arbejder og bidrager til at vi, også pensionister får lidt i posen?
selv har jeg arbejdet i 38 år, uden at være socialdemokrat, men det sker måske snart??

Min farmor ville ikke have alders rente, det var farttig hjælp,
bare du og andre havde den samme holdning??

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 10-05-18 14:38

Citat
Som Margaret Thatcher altid sagde, socialister lever af andre folks penge, indtil de slipper op

Citat
"Problemet med socialisme er, at man ender med at løbe tør for andres penge."

Her er vi vist ude i noget flueknepperi. Mon ikke forskellen, er den samme.
Selv jeg forstod meningen.

Citat
Min farmor ville ikke have alders rente, det var farttig hjælp

Det var der flere der gjorde...dengang man forsøgte at ta`vare på sit eget liv...og der var en smule moral til.
I dag er man nærmest dum i snotten, mindre begavet, hvis man ikke forsøge at snyde det offentlige.
Iøvrigt er jeg blevet "upolitisk". Synes dansk politik er et stort sammensurium, hvor magtbegær er eneste drivkraft.

M.

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 10-05-18 15:42

Citat
Her er vi vist ude i noget flueknepperi. Mon ikke forskellen, er den samme.
Ihvetfald ikke ! Så intet flueknepperi her.

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 10-05-18 16:02

Eller sagt på anden måde. Der er kæmpe forskel på vagnr fortolkning
Citat
socialister lever af andre folks penge, indtil de slipper op

Og så på Thatchers
Citat
"Problemet med socialisme er, at man ender med at løbe tør for andres penge."

Tænk bare på SF, Enhedslisten, NGO'erne ..eller for den sags skyld, dit eget statsment
Citat
I dag er man nærmest dum i snotten, mindre begavet, hvis man ikke forsøge at snyde det offentlige.

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 10-05-18 16:34

Citat
Tænk bare på SF, Enhedslisten, NGO'erne ..eller for den sags skyld, dit eget statsment

Udover hvor mange penge (og praktisk hjælp) partierne får af deres medlemmer, kvotekonger mv., får de hvis de har fået mindst 1000 stemmer, partistøtte, så der er styr på tingene

https://valg.oim.dk/valg/partistoette/

Og så er der jo lige erhvervsklubber o.lign., der lægger store bidrag til "vennerne" i blå blok.

Den side af sagen kniber vist for LA

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 10-05-18 16:58

Citat
kvotekonger mv., får de hvis de har fået mindst 1000 stemmer, partistøtte, så der er styr på tingene
Ja kvotekongerne er også et godt eksempel.

Men du vil vel ikke påstå, at partiet Venstre fører borgerlig politik..? Eller for den sags skyld, de Konservastive...?
Ægte samfundsgavnlig politik skal vi helt tilbage til før 1970serne for at finde. Dengang var selv Socialdemokratiet fornuftige.

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 10-05-18 22:09

Det jeg savner i dag, er det parti politiske (hed det vist). Så man vidste lidt om, hvilken politik, man stemte for. Det er jo nu fuldstændig ligegyldigt, om du stemmer borgerligt eller socialistisk. Partiernes politik, er jo infiltreret i hinandens. I håb om vælgernes gunst. Det er jo efterhånden ren pop.

Resultatet er den samme, om det er Løkke eller Mette, der er dirigent. Kun to partier herhjemme har en "selvstændig" parti program, nemlig Enhedslisten og Alternative. Til gengæld er begges politik så himmelråbende naivt, så det ikke har en kinamands chance, her på jord.

Hvad ville Hans Hedtoft, eller H.C.Hansen sige til Socialdemokratiets politik i dag ?? Eller Knud Kristensen og Erik Eriksen, det samme om Venstres ditto.
Jo jo, tiderne har ændret sig, Men det har de gamle sæder og skikke, sågu også.

Kommer aldrig mere til at se en valglokale indefra.

M.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 11-05-18 11:34
Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 11-05-18 14:12

Ja, den gamle og leveregel "GØR DIN PLIGT OG KRÆV DIN RET" Er der nok ikke mange der lever efter mere. Levereglen hedder vist mere "JEG VIL HA', JEG VIL HA'.
Hvis I ikke giver mig hvad jeg peger på, skal jeg nok finde en eller anden konvention sammen med en advokat - betalt af samfundet - hvori det står, at jeg har ret til at få.

End ikke engang dybt dybt dybt kriminelle, som ikke er danske statsborgere kan udvises.
Nææææ nej, de har ret til at være i landet og danskerne har pligt til at forsørge dem i hoved og røv. Dem, der ikke vil det er fåking racister

Spørg bare de Radikale, som nu vil give statsborgerskab en masse i eksamensgave.

Halllloooooo, var det noget med 36 milliarder kr. kulturberigelsen kostede.....ja indtil videre.

Teløk med den nye moske i Domkirkebyen Roskilde.

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 11-05-18 14:29

Engang var de radikale, husmændene,
i dag er de helt afhængige af stemmer fra udenlandske tilflyttere/nassere...

Kommentar
Fra : Reset

Dato : 11-05-18 15:23

Kode
Engang var de radikale, husmændene,
i dag er de helt afhængige af stemmer fra udenlandske tilflyttere/nassere...

Jam, jam, jamen. Svend for helvede. Her gik jeg og troede, jeg vidste hvor jeg havde dig, og så viser det sig, at der alligevel, at du har taget imod den indoktrinering som især Kaptajnen, Mosebaek og undertegnede har leveret.

For godt et år siden kunne du finde på at skrive:
Citat
Selv støtter jeg Merkel og hendes menneske syn.

https://www.kandu.dk/Spg177399.aspx

Men nu har du tilsyneladende set lyset. Bedre sent end aldrig. Husk nu din nye status, når du står i stemmeboksen.

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 11-05-18 17:39

Jeg har vist ikke sagt at jeg er modstander af de radikale, kun deres afhængighed,
men jeg er stor modstander af nassere.

Og jeg støtter stadig Merkel, vi skal være gode ved hinanden, uanset hvor vi kommer fra...

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 11-05-18 18:29

Jeg synes der er noget her, der er lidt selvmodsigende:
Citat
men jeg er stor modstander af nassere.
vi skal være gode ved hinanden, uanset hvor vi kommer fra...

Det er jo ikke sikkert, vi forstår det samme ved "nassere. Men største parten af dem, vi ofrer over 30 mia på, om året, vil jeg uden betænkelighed kalde for nassere.

M.

Godkendelse af svar
Fra : alan57

Dato : 12-05-18 00:29

Tak for svaret Eyvind. sådan Alan57

Kommentar
Fra : alan57

Dato : 12-05-18 08:35

Ja lgs, jeg har gået med dette had mod bla venstre, nu er det så kommet på skrift fordi at nu udstiller de sig som et grøn parti dermed er målet sku fuld, alle høre jo at velfærden ikke har lidt skade under blå bloks ledelse, tværtimod har de givet flere penge end andre partier og det er sku en løgn man kan forstå, DF derimod ligger sig i slipstrømmen af venstre på den måde kan de jo give pensionisterne hele 100 kr om året så de kommer til at være det parti der hjælper de fleste pensionister og det gentager de så igen indtil de mener det sidder fast mellem ørene på folk, men hvor er de kritiske nyheds folk henne, jeg forstår ikke at de lader politikerne slippe så nemt om ved disse ting, der skulle være en regel når man har spurgt en politiker 3 gange og vedkommen stadigt ikke har svaret på spørgsmålet skulle man bare sige nå det får vi ikke noget svar på, men tak fordi du dukkede op.
Sådan skal alle behandles hvorfor skal de have særbehandling ikke nok med det så kan de også få spørgsmålende på papir så de kan øve sig inden de skal på, det øger også tilliden til demokratiet mit bryst svulmer af glæde over at vi har så mange kloge folk på tinge så kan det jo ikke gå helt galt. Alan57