/ Forside/ Interesser / Fritid / Andet fritid / Spørgsmål
10  Klaudi 3672
Højhælet sko (stilletter)
Fra : ppk
Vist : 248 gange
300 point
Dato : 07-05-18 17:51

Hej

Har fået til opgave at skulle bore et 10 mm hul i en højhælet sko

Men men det er lettere sagt end gjort ! I bunden af skoen, ligger der en "metal" skinne af udkendt herkomst.

Har prøvet snart sagt alle slags bor, men de knækker og laver stort set ikke et mærke

Er nogen der har en god ide til at lave et hul på 10x20 mm ????

Det skal laves for at en manekingdukke skal have den på den fod som hun står på

Hilsen
DIXI12

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 07-05-18 19:00

Køb et metalbor, eler kontakt et smedværksted.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 07-05-18 19:35

De billige borsæt fra diverse byggemarkeder duer ikk.

Et ordentligt HS ( hi speed) bor
Et forbor på 5 mm. Også hs

Eller et slebet murbor god kvalitet (evt.af mærket Hilti)
Også her bores for.

Smøring / køling med petroleum.

Kommentar
Fra : ppk

Dato : 07-05-18 21:34

Nu er det så godt nok heller ikke de dårligste bor vi har brugt, vi er begge 2 "gamle" maskinarbejdere og har alligevel næsten opgivet det

Men en anden bekendt mener en Drimmel maskine nok kunne ordne, hvilket jeg tvivler på.

Så flere gode råd modtages gerne.

Kommentar
Fra : poten

Dato : 07-05-18 22:58

Hvis ikke 2 "gamle" maskinarbejdere kan klare det, hvem skulle så kunne?

Kommentar
Fra : ppk

Dato : 07-05-18 23:04

Det spøger jeg også mig selv om

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 08-05-18 02:59

Det er med stor sandsynlighed hærdet stål

https://www.stark.dk/dewalt-extreme-2-metalbor-100-mm-133-mm-1-stk?id=2661-5648891

Husk at bruge kølemiddel og bor med “lav” omdrigning

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 08-05-18 14:09

diamantbor

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 08-05-18 19:59

Det var altså et råd fra en gammel maskinarbejder.

Så hvis du sliber et vidiabor som du sliber de almindelige bor så kan det være du går i gennem.

Ps. Man ved jo ikke hvem man har for sig her på Kandu.

Kommentar
Fra : transor

Dato : 09-05-18 13:43

Murborene er med påloddet hårdmetalplatter, Der skal diamant til at slibe dem.

En mulighed er at brække hele hælen af, og så lave en af træ eller lignende, som ligner.