/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Politik / Spørgsmål
10  ans 2208
Er EU politiker dummere ind andre
Fra : rotw
Vist : 448 gange
500 point
Dato : 03-05-18 09:06

I EUs nye budget udspil kommer Danmark til at skulle betale op til flere milliarder mere hvert år.

Da England stemte for at melde sig ud stod politikerne i kø for at først nu skule man høre på befolkningen.

EU politikerne må have verdens dårligste hukommelse og IQ som et græskar. (Ved godt at det er syndt for græskaret undskyld )

I stortset alle lande skal der spares på de offentlige budgetter undtagen EU’s nedlæg lortet såfremt at de ikke også kan forstå at de også skal spare.

Et hvert land bør aldrig betale mere ind 0,7% af bruttonationalproduktet.?

Accepteret svar
Fra : Kaptajn-Tommy

Modtaget 500 point
Dato : 03-05-18 15:50

Et rigtigt godt og relevant spørgsmål, rotw.
Romerriget, det 3.rige og Sovjetunionen faldt, og på samme måde falder det 4. rige, alias EU også. Det er kun et spørgsmål om tid. Det, vi må håbe er, at alkoholikeren og bitchslapperen Jean Claude med bindestreg, sammen med Makronen og Mutti Mærklig ikke får ødelagt Europa mere end de allerede har gjort.

Mit svar til dit spørgsmål skal lyde: Allerede på nuværende tidspunkt betaler vi alt for meget til den rotterede, kaldet EU,- og DK burde følge England ud af lortet mens tid er.

Men forvent ikke Kandu's eurofile garde kommer med et svar til dig. Garden tror, de kan tie EU til succes.

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 03-05-18 17:18

Denne fulderik https://www.youtube.com/watch?v=XPgiI46FCDU bruger vi oceaner af kroner på.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 03-05-18 20:20

For ikke at blive regnet for "Eurofil", vil jeg straks sættes på udlisten.
Meeen det er jo ikke politikerne som er dumme.....................det er os vælgere.

Jeg er fra 1943 og har derfor ikke oplevet noget særligt - men var der ikke noget med at :" vi har tabt krigen, men vender tilbage økonomisk"

Ps. De Nordtyskere jeg gæster på hoteller og lejligheder virker flinke og normale.

Jeg forstår godt idéen med, at vi skal snakke sammen og ikke slås, men der er vist en del som ser muligheden for at "tage over".

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 03-05-18 21:46

TAG ´LØN OG PENSION´ FRA DE ´VISE MENNESKER´ OG parlamentet er overtaget af ´SAND/ OLIE´ moguler der prædiker hellig krig = andre gør det næppe af fri vilje? altså det med at ´fucke´ landene indbyrdes i Europa.

Og så er der KUN Torsdag.

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 04-05-18 10:37

Udover forbuddet mod detailsalg af krumme agurker, samt antal af Watt, din støvsuger må være forsynet med....Ja man tror det er løgn.....,samt antallet af omdrejninger en alm plæneklipper må være forsynet med....sikkert vedtaget i en 40 hestes cognac huggert i en sen nattetime.
Må jeg henlede opmærksomheden på flg. idiotier. EU har indgået en aftale med Erdogan - Tyrkiets diktator, hvis nogen skulle være i tvivl, at EU betaler Tyrkiet 22 milliarder kroner (3 milliarder øvro) for at holde såkaldte flygtninge ude af Europa.......Der er vist ikke fuld banko på den plade.... Nå men, Erdogan er åbenbart klogere end Mærk'lig og Juncker til sammen.

Men men men men, allerede fra 2001 var der gang i pengestrømmen, for da blev Tyrkiet officielt kandidat til at blive optaget i EU, og derfor har EU i perioden 2000 til 2020 afsat over 78 milliarder kroner i pengegaver til Tyrkiet.

For at glæde de eurofile skal jeg da gerne oplyse yderligere, at i 2016 fik Tyrkiet over 5 mia. kr. fra EU, de fleste øremærket til modernisering af vand- og kloaksystemet – og samme år brød danske kloakker sammen under det værste skybrud i 30 år.......Så I sammenhænget...? Vi betaler til Tyrkiet kloaknet imens vores eget bryder sammen....Mon vores kloaknettet er udskiftet..? Næppe! Men, Tyrkiets er.

STOP OMGÅENDE den danske pengestrøm til EU og lad os i samme åndedræt få en folkeafstemning om DANEXIT.

God weekend alle sammen !! Nu smutter jeg på weekend ophold.

Kommentar
Fra : boyelauritzen

Dato : 04-05-18 10:50

EU må selvklart reducere i det administrative overhead, i takt med at virksomheden reduceres.
Præsendents for andet vil skabe en uholdbar situation, når næste land vil forlade EU samarbejdet.

Brexit er ikke sort - hvidt, og som jeg som lægmand ser det.
er en væsentlig årsager til Brexit:
- Manglen på demokratisk sindelag i EU,
- Mangel på respekterer for "nærheds princippet",
- Mangel på bekæmpelse af den skjult lobbyisme, kammerateri og korruption - i egne rækker.
- …
F.eks.: Arbejder EU nu på plan for frigivelse af Grækenlands statsgæld.
Uden at EU på noget tidspunkt har forsøgt, at ryddet op i internt kammerateri og korruption, der skabte muligheden for Grækenlands optagelse, EURO samarbejdet,....

Det var ”Goldmann Sachs” der hovedsagligt scorede gevindsten ved, at fange Grækenland i en gældsfælde – og bondefange EU til at optage Grækenland som fuldtgyldig medlem af EU, og i EURO samarbejdet.

Det er – i stor grad - tidligere ”Goldmann Sachs” folk der i dag styrer EU Finans politik med tidligere ”Goldmann Sachs” folk på ledende poster i EU.
Situationen med skjult lobbyisme, kammerateri og korruption i EU’s egne rækker er uacceptabelt

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 04-05-18 17:43

Vrøvl bliver ikke bedre af at blive gentaget i en uendelighed, og som altid uden kilder

Agurkerne, fx, var et dansk ønske under besættelsen, og handler om at der kan være flere lige agurker i kassen, end krumme, så vægten, og dermed prisen på grønttorvet var rimeligt ensartede!

https://www.information.dk/1999/07/gakkeligak-krumme-agurker

Niveauet på det Tommy skriver ligger på samme plan som altid, det absolute nulpunkt af viden og forståelse

Sådan er der så meget, lad os nu se om Brexit gør UK til et lykkeland, en fiasko, eller om de vender tilbage med halen mellem benene når udenlandske borgere og virksomheder sejler over eller under kanalen.

Det får vi sikkert svaret på inden 2030

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 05-05-18 10:00

Ang. div. EU forordninger og i EU er danmark duksedreng.

Som jeg ser det udvikler EU sig som en kræftceller, der i de “gode intentioners ånd” skal sætte harmoniseringsstempel på alt. Jeg ser EU som det 3. Rige endnu engang et organ som er stemt ind, til at vedblive med at gøre sig selv vigtig.

Jeg synes at Breakexit er en vigtig konflikt at få taget, da den jo er symptom på, at samhandel er vokset ud af skålens, oprindelige formål. EU blander sig i alt for meget, og det koster. Fornuftige aftaler er stort set altid lette at lave, men de overformynderiske er både dyre og besværlige. Alt det som EU vil styre mere i fremtiden, er noget befolkeningen aldrig har stemt EU ind til.

Kræftcellen har vokset sig i en forkert retning alt for længe.

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 06-05-18 20:13

Citat
Niveauet på det Tommy skriver ligger på samme plan som altid, det absolute nulpunkt af viden og forståelse [Rækker Tunge]
Tak vagnr, det var så anden gang du blev personlig. Pas meget på, det ikke går hen og bliver en vane.

Det var godt du havde en krum agurk at hænge din hat på.

Mener du, det er urigtige oplysninger jeg bringer, når jeg skriver:
at EU betaler Tyrkiet 22 milliarder kroner (3 milliarder øvro) for at holde såkaldte flygtninge ude af Europa.

EU i perioden 2000 til 2020 afsat over 78 milliarder kroner i pengegaver til Tyrkiet.

at i 2016 fik Tyrkiet over 5 mia. kr. fra EU, de fleste øremærket til modernisering af vand- og kloaksystemet

Så kom venligst med de rigtige tal.

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 07-05-18 06:42

Ja Tommy, når du gentager vrøvlet om krumme agurker, som jeg også tidligere har linket informations artikel til, så er en debat håbløs, og din hukommelse ligeså

Som du ved, gider jeg ikke kontrollere dine "fakta", når der ikke er links til det.

Roger, over and out!

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 07-05-18 09:45

Citat
Som du ved, gider jeg ikke kontrollere dine "fakta", når der ikke er links til det.

Roger, over and out!
Hvad sker der for dig vagnr..? Har du som andre af det radikale udkrads meldt dig ud af virkeligheden, og gået hen og blevet virkelighedsfornægter. Vorherre bevares da.
Siden 2015 har div. aviser været fyldt med artikler om EU/Tyrkiet.

https://www.b.dk/globalt/eu-er-klar-med-kaempe-flygtningefond-til-tyrkiet
https://www.dr.dk/nyheder/udland/overblik-her-er-de-ni-punkter-i-tyrkiet-aftale

En anden virkelighed som sikkert også gør ondt på dig.
Dit store idol, alkoholikeren, bitchslapperen Jean-Claude Juncker, hyldede i en tale Karl Marx, (5. maj 2018) i Marx's hjemby, Trier, Tyskland.

Kommentar
Fra : boyelauritzen

Dato : 07-05-18 13:17

vagnr (Superbruger) er det min tekst du svarede:

"Vrøvl bliver ikke bedre af at blive gentaget i en uendelighed, og som altid uden kilder" ?

Er du interesseret i, at revudere dine egne overbevisninger?

Og er du interesseret i, at jeg finder mine kilder?

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 07-05-18 19:08

Undskyld boyelauritzen, jeg kan naturlig ikke tillade mig at svare på spørgsmål, stillet til anden mand. Men i dette tilfælde gør jeg det.

Du spørger vagnr superbruger:
Citat
Er du interesseret i, at revudere dine egne overbevisninger?

Nej, vagnr er ikke interesseret i virkeligheden. Tænk, hvis vagnr vågnede op af sine EU-drømme.

Godkendelse af svar
Fra : rotw

Dato : 13-05-18 19:30

Tak for svaret Kaptajn-Tommy.

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 23-05-18 10:42

Tak for pointene.