/ Forside/ Teknologi / Udvikling / HTML / Spørgsmål
10  miritdk 1110
Word html
Fra : qfha
Vist : 203 gange
100 point
Dato : 30-04-18 20:50

Jeg har en gammel hjemmeside, som er lavet i word 95, og senest uploadet for 3 år siden. Jeg har mistet de gamle sider på min pc og har nu brug for at rette teksten. Idag har jeg word16 og kan ikke åbne de down loadede sider.
Er der nogen, som ved om det ikke er muligt. Det er sandsynligt at jeg gør noget forkert, men hvad?

Kommentar
Fra : Soren_Steen_Nielsen

Dato : 01-05-18 09:38

Jeg kunne ikke drømme om at bruge Word til at redigere i HTML med. Brug Notesblok eller evt. Wordpad i stedet.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 01-05-18 14:58

Er du sikker på det ikke er Frontpage du har brugt den gang. ?

Kommentar
Fra : Soren_Steen_Nielsen

Dato : 01-05-18 15:15

Eyvind: jeg har før hørt om nogle som med held har brugt en ældre Word-version til HTML-redigering. Jeg kunne ikke selv finde på det, men det er vel det første en almindelig kontormedarbejder ville gøre.

Kommentar
Fra : for_lækker

Dato : 01-05-18 17:33

Nu er det altså lavet i en gammel Word Søren_Steen_Nielsen så det hjælper ikke at skrive at det kunne du ikke finde på.

Prøv som Eyvind skriver qfha om du kan få det ind i Frontpage. Desværre kan vi ikke oploade filer herinde ellers ville jeg gerne prøve at rette det for dig.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 01-05-18 19:11

Min første hjemmeside blev også lavet med Words 2000, tror jeg, og det virkede egenligt fint nok = men tvivler på at dagens standarter vil virke optimalt.
Citat
ikke åbne de down loadede sider

Du åbner filen/erne med notepad/ andet (som allerede beskrevet) og kopiere teksten over i Word 16 og redigerer og gemmer som WEB SITE, hvis man kan det nu til dags, og uploader og håber på det bedste.

NB, hvis du har rettigheder? til din side, så kan/ burde du kunne redigere siden ONLINE, kræver muligvis et FTP program - men det kommer an på hvilken udbyder du har - og er det en gratis side, så skal du ikke regne med det.
Jeg brugte dette;
https://filezilla-project.org/client_screenshots.php

Kommentar
Fra : Soren_Steen_Nielsen

Dato : 02-05-18 15:50

for_lækker: Uanset hvilket program man har brugt så vil man sagtens kunne redigere i html-koderne med Notesblok. Der er tale om en standard som er uafhængig at program og fabrikat.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 02-05-18 23:06

Ok men det kunne da vaere.
Frontpage bruger jo faktisk css som kaldes stilsider i frontpage.
Men nogle webside programmer kan sikkert hente ned og rette.

Kommentar
Fra : Soren_Steen_Nielsen

Dato : 03-05-18 14:19

CSS er koder som man putter ind i et HTML-dokument for at beskrive tekstens udseende, som for eksempel skriftens udseende, størrelse farve, m.m..

Hvis det som jeg fik indtrykket af blot er et spørgsmål om at rette teksten og ikke udseendet så er en teksteditor udmærket. Man skal blot finde teksten som skal rettes, og rette det. Man skal blot vide at koden "<br>" står for tvungen linieskift. Og man kan frit slette og tilføje de "<br>" som man ønsker.

Men hvis det er selve designet som skal ændres så kan et program som Frontpage være ganske nyttig. Der findes og masser af andre knap så dyre programmer som bl.a. kan findes på denne side fra 2014: https://www.altomdata.dk/10-effektive-web-vaerktoejer