/ Forside/ Teknologi / Udvikling / PHP / Spørgsmål
10  Interkril.. 1146
Hygge opgave
Fra : webnoob
Vist : 279 gange
100 point
Dato : 28-04-18 21:37

Er der en PHP haj herinde der kunne tænke sig en lille hygge-opgave?

Kommentar
Fra : dogvillestar

Dato : 29-04-18 05:58
Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 29-04-18 10:13

Sætte eller lægge?

Jeg har lige sat kartofler,
der hvor jeg kommer fra sætter man kartofler,
men de hedder jo lægge kartofler.

Hvad er rigtigt??

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 29-04-18 10:36

Måske du skulle beskrive opgaven.
Der er mange der kan PHP på nordicfamilynet.pw

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 29-04-18 11:27

Undskyld jeg misbrugte dit spørgsmål, kender ikke PHP.

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 30-04-18 20:58

Har en ms sql database over film på et netværksdrev. Jeg vil gerne har en intern hjemmeside hvor man kan se hvilke film jeg har. Databasen indeholde lige 3 tabeller, en med filmene, en for genre og en for kategorier.
På siden skal man kunne vælge at vise film i en kategori og/eller genre.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 03-05-18 12:39

Kender ikke til kodning, men måske du kunne bruge dette bruger det selv og er godt tilfreds, bare i HTML, men kan det hele med søgning af genre osv - når du gemmer html siden.
Programmet søger selv alle oplysninger (Plot/genre og covers) om dine film på nettet, og gemmer alt.
http://www.emdb.eu/

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 03-05-18 12:43

Nb, den søger selv dine film igennem, når du vælger mappe/ sti der skal søges i.

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 03-05-18 20:52

Ser smart ud, men nu har jeg designet min egen database som jeg gerne vil bruge. Jeg programmere bare ikke, så det søger jeg hjælp til.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 05-05-18 23:51

Det er jo en relationel database, så brug dog SQL til at implementere relationerne jf. teorien om struktureret analyse: http://www.worldcat.org/title/struktureret-analyse-90ernes-beskrivelsesvrktjer/oclc/466629955

..ellers findes grundbogen: https://www.saxo.com/dk/fundamentals-of-database-systems_ramez-elmasri_hardback_9780133970777

Gider/kan nemlig ikke selv kode mere

Udbrændt
</MOLOKYLE>