/ Forside/ Teknologi / Netværk / Andet Netværk / Spørgsmål
10  dk 1610
Betaling til Nets
Fra : vagn2901
Vist : 182 gange
500 point
Dato : 28-04-18 16:41

Mange firmaer opkræver 9,50 kr hvis man betaler via Betalingsservice. Er der nogen der bed hvor meget de betaler til Nets. Eller med andre ord - tjener de penge ved at benytte Nets.

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 28-04-18 17:07

Ja mon dog ikke. De skal jo også vedligeholde og drive deres systemer.

Kommentar
Fra : vagn2901

Dato : 29-04-18 12:13

Jeg har 27 BS aftaler, men der er kun 1 som opkræver 9,50 kr. for at jeg kan betale min regning. Og det er første gang her i maj 2018. Det er Codan. Så jeg prøver nok en anden løsning, hvis de ikke opgiver at kræve dette gebyr.

Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 29-04-18 17:22

Det er da vist Nets, der scorer kassen.

Hos Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen har man fulgt udviklingen i Betalingsservice nøje. I en rapport fra 2014 påpeger styrelsen, at Nets ser ud til at udnytte sin position som markedsleder, når det gælder Betalingsservice.

95 procent af alle danske husstande anvender Betalingsservice til betaling af eksempelvis husleje, gas eller telefonregning.
For hver transaktion pålægges et gebyr, der som minimum er på 4,32 kroner. Gebyret bliver betalt af virksomheden, som dog har mulighed for at sende det videre til forbrugeren via et gebyr for at benytte Betalingsservice.
Danske forbrugere og virksomheder vurderes at bruge over 1 milliard kroner årligt for at gøre brug af Betalingsservice.

https://www.sondagsavisen.dk/forbrug/2016-10-10-danskerne-raser-horribel-pris-pa-betalingsservice-sammenlignet-med-vores-naboer/

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 29-04-18 19:40

Hos boxer kunne jeg tidligere betale en gang om året via bealingservice.
Nu skal jeg betale en en gang om måneden + 9,50
Men hvis jeg overlader mit visa til boxer så de selv kan trække - er betalingen gratis

Chefen VIL have tv2. ..............

Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 30-04-18 10:17

http://nyheder.tv2.dk/2015-03-23-skjulte-gebyrer-her-er-det-dobbelt-saa-dyrt-at-betale-din-regning

SE OGSÅ nederst på siden
Se gebyrlisten: Så dyrt er det at betale sine regninger
Virksomheder siger stop: Betalingsservice er blevet alt for dyrt
Gebyrer sluger fire mia. kroner fra danske lommer: 'Helt absurd'