/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Politik / Spørgsmål
10  ans 2208
Som faderen så sønnen? - håber det ikke
Fra : lgs
Vist : 410 gange
300 point
Dato : 27-04-18 22:13

Jeg vover pelsen og udtrykker på dette tidlige tidspunkt min anerkendelse af Kim Jung Un´s udførelse af realpolitik på allerhøjeste niveau. Anerkendelsen går alene på udførelsen.
Jeg afskyr typer som ham og alt hvad han står for – ligesom jeg afskyr Donald T og alt hvad han står for. Men man må indrømme, at indtil videre ser det ud som om ihvertfald nordkoreaneren har spillet sine kort mesterligt.
Ja, den nærmste fremtid vil muligvis gøre mig til grin – selv om jeg ikke håber det uanset Baby Kim´s grusomme generalieblad.
Så ja: politik på højeste plan udført af to lige afskyelige aktører, der, hvis ført succesfuldt til ende, må kunne udmunde i en Nobelfredspris - eller hvad?

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 28-04-18 11:44

Ja, det bliver spændende at se resultatet. Er dog noget skeptisk indtil videre. Er det bluff ? En afledningsmanøvre ? Eller er det sanktionerne, der begynder at virke. Så om en ekspert, der mente deres atom program var ved at kolapse. Mange spørgsmål, indtil videre, få svar. Men spændende er det.

Vi har før set "banditter" ender som helte. Så vidt jeg husker, vat præsident Nixon den første der kom på talefod med kineserne, under den kolde krig.

M.

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 28-04-18 16:26

Citat
ligesom jeg afskyr Donald T og alt hvad han står for.
Uanset hvor meget du nu afskyr Donald Trump, kan du bare ikke komme udenom at han er medvirkende til, at du er begyndt at beundre verdens største despot, Kim Jung Un.

Hvis du nu går tilbage til de 8 år, hvor Hussein Obama var præsident, kan du spørge dig selv om, hvor meget blev den nordkoreanske despot, Kim Jung Un presset til dialog...?
Hvis du kommer til en konklusion hvor tallet 0 fremkommer, har du konkluderet korrekt.
Ja faktisk hele 3 præsidenter fejlede...!!
Hvordan kunne det ske, at den ene amerikanske præsident efter den anden ikke har formået at stoppe Nordkorea i at få atomvåben? Hvordan kunne Bill Clinton og derefter George W. Bush og Hussein Obama fejle i en sådan grad? Alle tre sad jo - som bekendt - otte år som præsident

Men hvorom alting er, ender det med et venskab mellem Nord og SydKorea bliver verden trods alt et bedre sted at leve.

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 28-04-18 17:09

Det der med at spå, især om fremtiden, skal man være forsigtigt med. Det viser historien, mange eksempler på.

Et af dem er Ronald Reagan. Han var udsat for samme spot og spe, som Donald Trump. En tredie rangs skuespiller, der kun gjorde sig i B-film. Mest westerns. Og hvad skete. En virkelig stor statsmand, der nærmest revolutionerede verdensordenen, sammen med Gorbatjov. Nogle modnes med jobbet / ansvaret.

At det hele så er faldet tilbage igen, er jo ikke hans skyld.

M.

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 28-04-18 20:33

Det forlyder at Nordkoreas atom anlæg er styrtet sammen,
og det måske er årsag til at de nu vil afvikle nye atom fårsøg?

Stol ikke på dem.

Kommentar
Fra : lgs

Dato : 28-04-18 20:39

Citat
Uanset hvor meget du nu afskyr Donald Trump, kan du bare ikke komme udenom at han er medvirkende til, at du er begyndt at beundre verdens største despot, Kim Jung Un.

Dette vil jeg betegne som en perfiditet og for at spare dig for et opslag i fremmedordbogen skal jeg her citere om perfiditet "som på en ondskabsfuld, bevidst forvrængende og evt. sadistisk måde sætter nogen i et dårligt lys el. på anden måde skader vedkommende • især om ytringer; synonym nederdrægtig, tarvelig"

Jeg skrev bevidst om "anerkendelse af" K J-U´s dygtighed udi politik - samme ville man/jeg velsagtens have kunnet ytre om Hitler indtil han viste sit sande ansigt - mange, selv danske politikere ytrede ihvertfald åbent deres beundring den herres politiske og militære formåen - var det ikke tilfældet selv i foråret 1940?

Næh, "man merkt die Absicht und wird (ist) ver­stimmt, (efter Goethe) man mærker Øje­medet (?: at der stikker noget under) og bliver forstemt" og det går på din holdning til mit syn på Trump.

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 28-04-18 22:18

Citat
Dette vil jeg betegne som en perfiditet
Okay, det er så i orden at du vil karakter-myrde mig. Jeg har prøvet det før.

Men, du ved vel, at "beundre" betyder; anse for at være særlig enestående eller fremragende; nære stor anerkendelse og respekt over for

Dine egne ord var jo: "Jeg vover pelsen og udtrykker på dette tidlige tidspunkt min anerkendelse af Kim Jung Un´s udførelse af realpolitik på allerhøjeste niveau"

Og...............
"Men man må indrømme, at indtil videre ser det ud som om ihvertfald nordkoreaneren har spillet sine kort mesterligt"

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 29-04-18 19:29

Nordkorea er nok så presset, at de ikke kan gøre andet...................men om aftalerne holdes tror jeg ikke på.

Accepteret svar
Fra : vagnr

Modtaget 150 point
Dato : 30-04-18 10:09

Der er sikkert mange grunde til den nye "forståelse" mellem de to Koreaer og USA!

En af dem er formentlig at det, selv i "Mordkorea", ikke kan lade sig gøre at holde hele resten af verdens udvikling på afstand.

Der smugles elektronisk grej ind i NK, borgerne bliver udkommanderet til at håndså markerne fordi de ikke kan få brændstof til deres landbrug mv., regelmæssige sultkatastrofer, NK'erne har kortere liv, lavere vækst, IQ mv!

Sydkoreanere har mere end 10 gange flere penge pr borger end NK, der ligefrem er faldet siden 1974, hvor de to lå side om side

Citat
http://www.bbc.com/news/world-asia-41228181

Godkendelse af svar
Fra : lgs

Dato : 03-05-18 22:26

Tak for svaret vagnr.

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 03-05-18 22:42

Tak, lgs!