/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Mobil-Telefoni / Spørgsmål
10  g_h 4281
Søger godt råd om køb af brugt mobil
Fra : ottoludvig
Vist : 306 gange
100 point
Dato : 27-04-18 09:12

Min Samsung Galaxy er vist ca. 5-6 år gammel. Modellen er J100H og Androidversionen er 4.4.4 og enhedskapaciteten er 4 GB. Mit behov er ret begrænset, for jeg bruger ikke de sociale medier, men det kniber alligevel med pladsen til de ca. 10-15 forskellige apps, jeg gerne vil bruge - samt fotos og mails. Jeg bruger en anden mobil (en gammeldags en, der ikke kan ret meget) til at telefonere og sms'e med, Så min Samsung skal kun kunne bruges til mails, fotosl og apps.

Jeg søger et godt råd, for jeg tænker på at købe en brugt, men nyere model, måske en Galxy 4, 5 eller 6. Men jeg vil helst ikke betale mere end ca. 1000 kr. eller deromkring, og tænker derfor, at en brugt mobil måske er godt nok til mit behov. Men hvor kan jeg købe sådan en? Er Blue City det rigtige sted? Og er der nogen, der kan give mig et godt råd med hensyn til valg af model m. v. ?

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 27-04-18 10:38

Her er et godt sted , at se hvad de forskellige modeller kan.
Du kan endda sammenligne flere forskellige modeller og så se forskellen.
Jeg har selv en Samsung A3 med en skærm på 4,7" for jeg ikke, at slæbe rundt på noget stort.

Accepteret svar
Fra : Eyvind

Modtaget 100 point
Dato : 27-04-18 10:41

Og så lige linket til GSMarena
https://www.gsmarena.com/samsung-phones-9.php

Kommentar
Fra : edison

Dato : 27-04-18 11:17

hvis din gamle mobil ellers fungere og du er tilfreds med den, så sæt et 32 gig hukommelses kort i den, det koster omkring 150kr

Kommentar
Fra : transor

Dato : 28-04-18 03:40

Du kan også komme langt med bare et 16 GB kort. Vælg hellere et mindre men hurtigt kort, hvis du ikke vil ofre så meget.
På kortet kan du lagre fotos og andre data.
samsung telefoner kan også overføre en del af aps til kortet, så der bliver plads til flere i de 4GB intern RAM.
Telefoner med meget intern RAM er dyrere. Du får ikke en 16 GB eller 32 GB Samsung for 1000 kr.
2 forskellige telefoner , en til apps, og en anden til at telefonere koster jo to abonnementer, som måned efter måned løber op i udgifter. Så få dig een god telefon, med 1 rimeligt abonnement. Det er billigst i længden.
Der kan være mange penge sparet ved at vælge det rigtige abonnement hos en rimelig udbyder.
Hvilket det skal være ,afhænger af ens forbrug. hos 3 eller oister kan du uden ekstra udgifter skifte abonnement, hvis det du har ikke er passende.

Kommentar
Fra : Thomas_Mygind

Dato : 28-04-18 11:53

Jeg har ca. Samme behov, så jeg ville købe en mobil magen til min A3 Samsung.
https://www.dba.dk/soeg/?soeg=A3+samsung&pris=(555-999)

Kommentar
Fra : ottoludvig

Dato : 29-04-18 22:21

Tak for jeres svar. Det er sådan, at jeg har to sim-kort fra min teleleverandør. Og også to mobiltelefoner.

Kun det ene simkort kan bruges til telefoni, og det har jeg sat i en gammeldags mobil, som jeg udelukkende bruger til at telefonere og sms'e. Men det andet sim-kort sidder så i min nu 5 år gamle Samsung, og den bruger jeg til webmail samt til forskellige apps, såsom aviser, rejseplanen, dr nyheder, google maps og andre. Jeg har også Google oversæt og et sprogkursus, som fylder ret meget plads. Det er derfor, jeg påtænker at udskifte den "gamle" Samsung, som ellers virker fint nok. - bortset fra at den er meget langsom p g af næsten ingen plads mere.

Det er rigtig, som svarene er inde på, at jeg kan sætte et ekstra hukommelseskort ind, men det hjælper kun på at jeg kan flytte fotos over. De fleste apps kan kun ligge på mobilens eget lager, så det er ret begrænset hvad jeg kan flytte over på hukommelseskortet. Jeg har prøvet med nogle apps, der kan bruges til at flytte programmer over til hukommelseskortet, men der er ikke flere muligheder.

Giver det mon anledning til flere kommentarer? Elllers siger jeg bare tak for de gode svar, og lukker spørgsmålet en af dagene med points. Tak til jer.

Kommentar
Fra : Sandvad261

Dato : 11-05-18 19:44

Jeg har igennem en masse år smidt en masse penge ud på mobiler, så her for et års tid siden skulle jeg have en ny, og min nabo sagde også denne gang at jeg skulle springe alle de forsøg over og så købe en Iphone.
Og det blev en Iphone 6 og det er den bedste tlf jeg nogen sinde har haft, men hold øje med alle dine apps, for der er jo alså nogen der æder en masse strøm, ellers kan min Iphone nemt køre en 48 timer før den lige bliver ladet natten over.
God Jagt
hej

Godkendelse af svar
Fra : ottoludvig

Dato : 17-05-18 00:02

Tak for svaret Eyvind.