/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Hvordan virker dette link?
Fra : ingelein
Vist : 276 gange
100 point
Dato : 25-04-18 22:46

Hej.
På Facebook har jeg sat noget stof til salg, men jeg fatter ikke, hvad jeg skal gøre for at komme i kontakt med vedkommende. Hun skriver
Hejsa, her kan du se min mail adresse. "

Sendt fra Mail<https://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=Xxxxx> til Windows 10.
Jeg har erstattet nummeret med Xxxxx for ikke at bruge det her på Kandu.

Når jeg trykker på linket, skal jeg installere en app. Som jeg ikke har brug for. Hvad filen er det for noget? Mine evner rækker ikke.
Ingelein

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 25-04-18 22:54

Når du erstatter nummer med Xxxxx umuliggør du det os at hjælpe, da vi ikke kan se den melding, du får

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 25-04-18 23:06

Jeg tror at nummeret fører direkte til damens mailadresse eller box. Derfor tør jeg ikke andet. Gik ud fra at der var en eller anden standard for, hvordan det virker.
Hun påstår jo at det er hendes mailadresse. Jeg kommer kun frem til at jeg ved at taste linket åbner op for download af Microsoft Outlook mail.
Ingelein

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 25-04-18 23:19

Hvilken app skal du installere? Normalt vil jeg da mene at man på Facebook salgsannoncer kontakter sælger enten ved et opslag 'kommentar' på siden eller via en privat besked via Messenger (Facebook Messenger) ikke Windows Messenger.

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 25-04-18 23:29

Ja, damen har reageret på FB, men reagerer ikke på Messenger, kun i gruppen med annoncen. Jeg har mistanke om at hun ikke er så god til edb, selvom hun er på FB. HENDES PROFIL ER OGSÅ MAGER.
INGELEIN

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 25-04-18 23:33

Ja, hun kommenterer også, nemlig ved at sende linket. Jeg har kommenteret med en alias adresse, hun kan skrive til. Men det er ikke sket.
Linket fører til at jeg skal downloade microsoftOutlook til win 10.
Ingelein

Kommentar
Fra : vic200

Dato : 26-04-18 05:08

Hold dig væk fra sådan noget. Det lugter langt væk.

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 26-04-18 08:12

Hej, jeg har i de sidste par år anmeldt ca. 10 FUP sider, dom SØIK har lukket, så det er ikke fup og svindel, men jeg afstår fra handlen.
Ingelein

Accepteret svar
Fra : katekismus

Modtaget 100 point
Dato : 26-04-18 12:20

Normalt vil der, når du klikker på hendes navn, poppe en en lille side op, hvor der vises seneste aktivitet på siden, og øverst i midten trykkes på besked.
Prøv tjek en af de andres medlems profil, så du kan se, hvordan der sendes privat besked.
Der er enkelte fuskere, der drøner rundt med falsk profil på håndarbejdssiderne!

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 26-04-18 15:23

Citat
Når jeg trykker på linket, skal jeg installere en app

For mig lyder det som du prøver at åbne noget på en mobiltelefon?
Har du prøvet på en pc.

Citat
Hejsa, her kan du se min mail adresse. "

Er det adressen til MS du modtager eller hvad.
Citat
Sendt fra Mail<https://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=Xxxxx> til Windows 10.

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 26-04-18 17:39

Citat
go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=............
. Jeg tror bare linjen betyder at der er sendt en E-mail via Outlook og en Microsoft konto. Så umiddelbart vil jeg mene at linket ikke kan bruges til noget. Afsenderen fumler nok rundt i noget som ikke har nogen som helst relation til din annonce, muligvis forsøger hun at sende en E-mail til dig. Jeg mener at have set lignende link oplysninger i flere E-mails jeg har modtaget. Linket har muligvis noget at gøre med en Microsoft serviceaftale (E-mail konto). Som der jo findes Google E-mail kontoer findes der også Microsoft E-mail kontoer, de hedder så vidt jeg ved noget med xxxxxxx@outlook.dk, eller xxxxxx@outlook.com.

Godkendelse af svar
Fra : ingelein

Dato : 24-06-18 09:25

Tak for svaret katekismus.